Geplaatst door Collin Crowdfund

SparkleFlow haalt in 39 minuten € 210.000 op bij publiek voor verdere groei

Eindhoven, 10 september 2015 – Overzicht en controle over de honderden, soms zelfs duizenden software applicaties die worden gebruikt binnen de organisatie. Dat is waar steeds meer bedrijven behoefte aan hebben en waar het Eindhovense IT-bedrijf SparkleFlow actief op inspeelt met een gelijknamige oplossing voor ‘applicatiemanagement’. Het bedrijf maakt momenteel een enorme groei door en startte afgelopen dinsdag een crowdfinance campagne via het platform van Collin Crowdfund om de verdere groei in goede banen te leiden. Die campagne verliep uitzonderlijk snel: binnen 39 minuten staken 128 investeerders € 210.000 in de onderneming. Een record voor het platform van Collin Crowdfund.

Het gestaag groeiende aantal applicaties, variërend van de bekende kantoorapplicaties als Adobe en Office tot zeer specifieke software die nodig is om de kerntaken van de organisatie uit te voeren,  maakt dat steeds meer bedrijven willen investeren in applicatiemanagement. De IT-oplossing van SparkleFlow zorgt ervoor dat de IT-afdeling weer volledig zicht heeft op alle applicaties die er in de organisatie worden gebruikt én op hun levenscyclus. Ronald Vonk, oprichter en bedenker van SparkleFlow, werkte zelf jarenlang als beheerder op IT-afdelingen en kent de issues waar beheerders mee worstelen: “Anno 2015 is het voor IT-afdelingen vrijwel onmogelijk om volledig overzicht te hebben op alle applicaties binnen het bedrijf, laat staan dat zij een goed beheer ervan gedurende de hele levenscyclus kunnen borgen. Terwijl dat in termen van efficiency natuurlijk steeds belangrijker wordt. SparkleFlow biedt IT-beheerders het benodigde overzicht biedt en maakt efficiënt en flexibel beheer weer mogelijk.”

Groei bij scholen, gemeenten en ziekenhuizen

Voor de komende jaren voorziet het bedrijf met name groeimogelijkheden bij commerciële organisaties maar ook in de non-profit sector, bij ziekenhuizen, gemeenten en scholen. Dit type organisaties heeft, mede onder invloed van (gedwongen) bezuinigingen en fusies, een nijpende behoefte aan overzicht over het applicatielandschap en zal ook willen investeren in oplossingen. Deze behoefte wordt onderschreven door onderzoeks- en adviesbureau Gartner, dat voorspelt dat in 2017 20% van de organisaties investeert in oplossingen om het applicatiemanagement in de praktijk invulling te geven.

Stimulering groei

Om de groei en het succes van SparkleFlow in goede banen te leiden en onder meer te kunnen investeren in sales en het partnernetwerk, startte SparkleFlow afgelopen dinsdag een crowdfinance campagne bij Collin Crowdfund. Nadat SparkleFlow in het eigen netwerk al bijna € 40.000 ophaalde, staken in slechts 39 minuten nog eens 128 investeerders met elkaar € 210.000 in het bedrijf. Dat is niet eerder vertoond op het platform van Collin. In ruil voor de vierjarige lening ontvangen de investeerders een jaarlijkse vaste rente van 8%. Ronald Vonk over het succes: “Dit verloop van de campagne is wat ons betreft de best mogelijke bevestiging van het groeipotentieel van SparkleFlow en geeft ons nóg meer vertrouwen in de toekomst.”

Over Collin Crowdfund

Via haar online platform slaat Collin een brug tussen investeerders die op zoek zijn naar meer rendement en ambitieuze MKB-bedrijven met een financieringsbehoefte. Bedrijven met een financieringsbehoefte van € 50.000,- tot € 2.500.000 kunnen terecht bij Collin. Waar mogelijk en opportuun werkt Collin daarbij samen met onder andere banken, bedrijfskundig adviesbureaus en accountants. Om zowel de investeerder als de ondernemer optimaal succesvol te laten zijn, is de screening uiterst zorgvuldig. Zo introduceerde Collin ‘Crowdfund Coaches’ die de ondernemer begeleiden in het proces. Ook na realisatie van de lening coördineert de Crowdfund Coach de uitwisseling van informatie tussen de ondernemer en de investeerders die de lening verzorgden. www.coll