Geplaatst door Woov

Speciale Koningsdag-app met alle informatie in de grote steden

Om ervoor te zorgen dat Koningsdag goed en veilig verloopt, maken de grote steden Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Alkmaar, Eindhoven, Arnhem en Amersfoort dit jaar gebruik van festivalplatform Woov. Het publiek kan interactieve kaarten van de grote steden downloaden en zo makkelijk vrienden vinden. De app biedt bovendien real time toegang tot koning Willem-Alexander -en de koninklijke familie- tijdens hun wandeling door de stad Amersfoort. “Dat de koning en zijn gezin Woov gebruiken tijdens Koningsdag, vinden wij uiteraard megavet. Het markeert een nieuwe fase voor ons toch al snelgroeiende platform,” aldus Irfan van Ewijk, een van de founders van Woov.

Op Koningsdag trekken traditioneel bijna een miljoen Nederlanders naar de grote steden. Via Woov downloaden zij voorafgaand aan Koningsdag de interactieve plattegrond van de stad op hun telefoon. Tijdens Koningsdag zelf kunnen ze direct zien waar je vrienden uithangen en wat er real time gaande is in de stad.

Je kunt Woov hier downloaden en het programma per stad bekijken, vrienden uitnodigen en Koningsdag plannen.

Over Woov

Woov is een Amsterdams techbedrijf dat bezoekers, evenementen, artiesten en het nachtleven samenbrengt op één platform. Het bedrijf werkt samen met festivals wereldwijd.

Woov ontwikkelt nieuwe technologie met een focus op muziek, vrienden en locatie die er voor zorgt dat mensen minder op hun telefoon kijken en meer van elkaar en het feest genieten; een tegenstrijdige doelstelling van de founders Sebastien Westerduin en Irfan van Ewijk.

Woov partnert met organisatoren en biedt events hun eigen omgeving waarin zij rechtstreeks verbonden zijn met hun publiek voor, tijdens en na het event. Woov onderscheidt zich door de ontwikkeling van eigen interactieve maps en features waarmee bezoekers direct kunnen zien waar hun vrienden uithangen en wat er real time gaande is tijdens een event. Door data te vertalen naar insights, biedt het platform relevante inzichten voor organisaties waarmee zij de veiligheid en efficiëntie van hun evenementen kunnen verbeteren.

Woov is gelanceerd in 2017 en heeft inmiddels 750.000 downloads (februari 2019). Bijna de helft (40%) van de gebruikers ontving een downloadlink via bestaande gebruikers. Woov sluit dit jaar meer dan 800 festivals uit meer dan 25 landen wereldwijd aan op het platform; waaronder Mysteryland, Bestival, Koningsdag Amsterdam, Decibel, Oh My!, Amsterdam Dance Event en ASOT.