Sporttechnologiestartup DashTag voegt oud-Nike, O’Neill en Tesla executive en eBuddy-oprichter toe aan ‘Dream Team’

Rotterdam – DashTag, de Nederlandse startup die individuele stats toegankelijk maakt voor iedere amateursporter, heeft twee adviseurs aan het bedrijf weten te binden. eBuddy-oprichter Jan-Joost Rueb en oud-Nike executive Willem Haitink treden als adviseur / investeerder toe tot het Dream Team van DashTag. Met ondersteuning van Haitink en Rueb richt DashTag de pijlen op de omvangrijke Amerikaanse voetbalmarkt. DashTag, Haitink en Rueb zijn aanwezig tijdens Amsterdam Capital Week 2017.
Willem Haitink (Tesla, O’Neill, Nike)
Willem Haitink is een bekende naam in de sport, lifestyle & technologiebranche. Het openbreken van markten is de oud-Nike executive niet vreemd. Hij wist het surfmerk O’Neill als CEO om te keren naar winstgevende groei, waarna hij met Tesla de markt in EMEA wist te veroveren. Bij Nike bekleedde Haitink gedurende zeventien jaar diverse senior managementposities waarin hij zijn kennis van de sport- en lifestylebranche combineerde met internationaal inzicht. Als VP / General Manager stond Haitink aan het roer van Nike in onder meer China, Centraal en Oost-Europa, het Midden-Oosten en Afrika en Mexico / Latijns-Amerika.
Zijn passie voor sport, lifestyle en technologie komt samen in DashTag. Haitink: “DashTag zet technologie precies in daar waar het voor bedoeld is: om jouw leven leuker, makkelijker en beter te maken. Hoe gaaf is het dat je als amateurvoetballer voortaan toegang hebt tot Fifa-stats van jouw eigen resultaten en jouw trainingsschema daarop kunt bijsturen. Daar waar het tot nu toe was voorbehouden aan topsport, wordt dit soort technologie nu toegankelijk voor amateursporters en semi-profs. Een goede en snelle ontwikkeling, waar DashTag in vooroploopt.”
Haitink vervolgt: “Bovendien is het enthousiasme en de visie van de oprichters van DashTag aanstekelijk en het businessplan solide. Een goed idee is maar de helft van het succes. De rest komt voort uit visie, gedrevenheid en passie. En dat zie ik terug in DashTag. Ik kijk ernaar uit om met deze mannen samen te werken en DashTag the next big thing in de Verenigde Staten te maken.”
Jan-Joost Rueb (eBuddy, Arbinet)
Jan-Joost Rueb brengt veel ervaring in de Amerikaans startup markt mee. De oud-oprichter van het populaire eBuddy is een ervaren serial entrepreneur. Als een van de eerste werknemers van Arbinet zag hij vanuit zijn functie in Business Development het bedrijf groeien naar een omzet van USD500M en een notering aan de NASDAQ. eBuddy was pionier op het gebied van mobile messaging met meer dan 400 miljoen gebruikers. Sinds de verkoop van eBuddy in 2013 zet Rueb zich in voor veelbelovende tech-startups wereldwijd. De jongste belofte: DashTag.
Rueb licht toe: “Technologie zal de sportindustrie opschudden. Met miljarden sporters wereldwijd is de marktpotentie van dit soort slimme toepassingen eindeloos. De waarde voor de sporter, de eindgebruiker, is daarin doorslaggevend. DashTag denkt vooral aan die waarde: wat heeft de individuele sporter aan ons product? Hoe zorgen we ervoor dat zij het willen blijven gebruiken? Dat is cruciaal. DashTag zal de sportindustrie veranderen. Analyses die tot voor kort alleen beschikbaar waren voor topsporters en professionele teams, komen binnen bereik van elke sporter. De keuze voor de Amerikaanse markt – met 25 miljoen voetballers een veelbelovende markt – is tekenend voor de visie van de oprichters van DashTag. Groots denken en je niet laten leiden door gangbare aannames. Echte ondernemers, die hun eigen plan durven trekken. Daar houd ik van. Ik zet graag mijn kennis en netwerk in om DashTag een versnelling in de Amerikaanse markt te geven.”
Amsterdam Capital Week
DashTag is opgericht door Epco Berger (CEO), Cliff de Roode (CTO) en Dirk van den Berg (CMO). Epco, Cliff en Dirk zijn namens DashTag aanwezig op Amsterdam Capital Week. Om de Verenigde Staten te veroveren is de sporttechnologiestartup begonnen aan een investeringsronde van EUR 1 miljoen. Het aantrekken van Haitink en Rueb is een belangrijke stap in deze pre-Series A investeringsronde. Eind 2017 zet DashTag de stap naar de Verenigde Staten met een public beta test met geselecteerde voetballers.
Eerder haalde DashTag al succesvol ruim EUR 800.000,- op.
Voor meer informatie: www.getdashtag.com
# # #
Over DashTag
Founded in 2015, DashTag, a Dutch sport tech company, was established to give ambitious soccer players all over the world the podium they deserve. Driven by FIFA game stats DashTag highlights all achievements to the world and encourages players to “capture, train and show” their performance. While featuring the most dedicated players, the Dash is designed for soccer players of all levels and abilities and is geared towards pulling them out the shades and into the spotlights.
Start to show your performance today and go to getdashtag.com for more information or how to become ‘the most dedicated soccer player’
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.