Geplaatst door Sqillzer

Sqillzer trekt investeerder aan

Rotterdam, 8 april 2014 – De tech start-up Sqillzer heeft een investeerder gevonden die haar verdere groei gaat financieren. Sqillzer gaat het verkregen kapitaal voornamelijk aanwenden voor de versnelde doorontwikkeling van haar platform en uitbreiding naar het buitenland.
Sqillzer is een online platform voor het objectief meten van de kennis en de inzicht- en toepassingsvaardigheden van online professionals. Gestart in september 2013. In Nederland gebruiken o.a. mediabureau OMD, Teleperformance (Google Callcenter), detacheringsbureau DPA en de beursgenoteerde arbeidsmarktdienstverlener USG het online testplatform van Sqillzer.
Buitenland
Robert Smit, founder/partner in Sqillzer: “We zijn erg trots dat we een investeerder hebben gevonden. Het is geweldig dat we nu met behulp van deze investering de toepasbaarheid van het platform verder kunnen uitbouwen. Ook naar het buitenland.”
Met de doorontwikkeling van haar platform zal Sqillzer haar dienstverleningspallet verder vergroten. Niet alleen voor klanten in Nederland, maar ook in het buitenland. Nog in 2014 wil Sqillzer de Engelstalige markt betreden. Daartoe zijn de eerste contacten reeds gelegd.
Dennis Kramer, tevens partner in Sqillzer, vult aan: “Het was vanaf de ontwikkeling bij ons al duidelijk dat de markt zit te wachten op een tool waarmee online professionals effectief en objectief gemeten kunnen worden. Dat het nu ook echt omarmd wordt door de branche geeft ons enorm veel energie om Sqillzer naar ‘the next level’ te brengen.”
Andere branches
De ambitie van de oprichters van Sqillzer stopt niet bij de grenzen van de online branche. Met de kapitaalinjectie wil Sqillzer ook andere branches gaan veroveren met haar testplatform.
Martijn Smit, partner en Technical Officer: “Uiteraard kan onze tool ook ingezet worden in niet-online branches. Het platform is zo ontwikkeld dat we heel gemakkelijk vragen en antwoorden kunnen toevoegen. Waardoor we voor elke branche of beroepsgroep specifieke testen kunnen bieden. Maar vooralsnog ligt de focus op de online branche”.
Over Sqillzer
Sqillzer is een online platform voor het effectief en objectief meten van online professionals op hun kennis-, inzicht- en toepassingsvaardigheden. Testen kunnen specifiek opgezet worden op onderwerpen en niveaus. Sqillzer beschikt hiervoor over een grote database van vragen die automatisch geselecteerd kunnen worden eventueel in aanvulling met eigen vragen (multiple choice, open vragen, case). Sqillzer’s missie is een significante bijdrage te leveren aan de verdere professionalisering van het online vakgebied en wordt daarbij ondersteund door de Raad ter Verificatie, bestaande uit 11 erkende online professionals.