Industry Wire

Start up Maneema gaat achter Facebook aan

Amstelveen, 17-10-2013 – Maneema, een Nederlandse start up lanceert een sociaal netwerksite met meer commerciële mogelijkheden voor winkels en bedrijven. Een plaform, dat volgens de bedenkers Christina, Hannah en Bessima Somi voor vernieuwing in de detailhandel moet zorgen. Maneema is het beste te omschrijven als een online winkelcentrum waar winkels, bedrijven en consumenten makkelijk met elkaar in contact kunnen treden. “Mensen zien ons echter als de nieuwe Facebook voor winkels en bedrijven,” aldus Christina Somi.

Maneema is een platform dat gefaseerd wordt uitgerold. In het afgelopen jaar zijn de zussen voornamelijk bezig geweest om het platform te vullen met winkels en bedrijven.
“Bedrijven reageren enthousiast op het concept. Maneema biedt namelijk veel mogelijkheden voor winkels en bedrijven. Tot nu toe was het voor winkels en bedrijven alleen mogelijk om via Facebook en Twitter contact te hebben met de consument. Dat terwijl de leden van dat soort sociaal netwerk sites er vooral op zitten voor hun sociale contacten. Met Maneema draaien wij alles om. Pas als de consument op zoek is naar een product, bedrijf of leuke actie gaat hij de interactie aan,” vertelt Hannah Somi.

Voor de tweede fase van het concept zijn de zussen in gesprek met gemeenten over een wereldwijd uniek winkelconcept. Uitrol van het winkelconcept wordt begin volgend jaar verwacht. Welke gemeente de primeur heeft en wat het winkelconcept precies inhoudt willen de zussen nog niet uit de doeken doen. “Concurrentie is hoog. Wij zijn voorzichtig met het tonen van de volledige potentie van het platform,” licht Bessima Somi toe

Om snelle groei te realiseren garanderen de zussen de eerste 10.000 bedrijven een gratis profiel voor nu en de toekomst. Maneema telt inmiddels 3282 leden. Vanaf de 10.000ste aanmelding gaan nieuwkomers 9,- per maand betalen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht