Industry Wire

Startup MediaBookers wekenlang te zien in landelijke campagne

HOORN – Het platform voor het zoeken en boeken van advertenties MediaBookers loopt voorop in de ontwikkelingen rond de nieuwe media-inkoopstroming. De oprichters Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk zijn actief voorvechters van vernieuwing in de advertentiewereld. Zoutendijk: “Het was hoog tijd voor innovatie in deze markt, adverteren is niet langer ingewikkeld of exclusief voor grote corporates. Iedereen kan het.” Mediabookers laat daarom de kracht zien van adverteren door gebruik te maken van het eigen product in een landelijke mediacampagne.

Marinus Zoutendijk, oprichter van MediaBookers: “Sinds de lancering van Mediabookers eind juni hebben ruim 20.000 mediabeslissers onze dienst weten te vinden. We denken dat MediaBookers pas aan het begin staat als het aankomt op hoe klanten onze diensten kunnen benutten. Mede daarom gaan we met een bijzondere campagne van start die laat zien hoe divers ons portfolio is en hoe krachtig de mogelijkheden zijn, zonder aan eenvoud in te boeten. Deze kracht willen wij onderstrepen door daarbij ons eigen product te gebruiken. Eat your own dogfood, noemen ze dat. ”

Kerncijfers

425 aangemaakte accounts die veelal bestaan uit mediabureaus, uitgevers en ondernemers.

20.000 unieke bezoekers sinds de lancering eind juni.

Genomineerd voor de Accenture Innovation Awards voor de categorieprijs ‘Media’.

Doel van de campagne

De campagne laat zien dat media-inkoop eenvoudig én effectief is. In het huidige medialandschap digitaliseert alles, behalve het proces rondom datgene wat de media overeind houden: advertenties. Via MediaBookers is het bijvoorbeeld mogelijk op basis van onder andere postcode, budget en specifieke doelgroepen te selecteren. Zo is het voor de beginnende of weinig frequente adverteerder eenvoudig om zijn eigen mediaplan op te zetten. Voor de meer frequente adverteerder is een uitgebreid backoffice platform beschikbaar met diverse tools om het proces van media-inkoop snel, efficiënt en overzichtelijk te laten verlopen. Na het reserveren van de plaatsing kan eenvoudig worden afgerekend met iDeal, creditcard of overboeking.

Campagne

De campagne gaat 22 september van start en zal te zien zijn in uiteenlopende media. Zo is MediaBookers twee weken lang programmasponsor van RTL Late Night. Daarbij wordt dagelijks voor en na het programma een korte uiting getoond. Ook worden diverse Interbest-reclameborden in de Randstad geadopteerd en online media als LinkedIn, pagina-advertenties op veelbezochte websites en Facebook ingezet.

Einde persbericht

_____________________________________________
Over MediaBookers

MediaBookers maakt het proces van media-inkoop eenvoudiger en toegankelijker voor adverteerders. De database van MediaBookers bestaat uit 7700 mediatitels waaronder 250 jobboards die volledig te boeken en te doorzoeken zijn. De startup is voortgekomen uit Abovo Media en wordt gesteund door het Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk van het innovatiefonds van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht