Geplaatst door Lenovo

STERKE START VOOR LENOVO IN BOEKJAAR FY19/20

Lenovo Group (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) kondigt aan dat de groepsomzet in het eerste kwartaal van boekjaar FY19/20 US $12,5 miljard bedraagt, het achtste opeenvolgende kwartaal van groei. Het inkomen vóór belastingen is meer dan verdubbeld jaar-op-jaar met een groei van US $127 miljoen tot US $240 miljoen. Ook het nettoresultaat is meer dan verdubbeld en steeg met US $85 miljoen naar US $162 miljoen.

De sterke resultaten worden geleid door de Intelligent Devices Group (IDG). De PC en Smart Devices Group (PCSD), een van de twee bedrijfsonderdelen, blijft groeien in omzet met dubbele cijfers (12%) terwijl de hoogste winst ooit werd behaald in een fiscaal eerste kwartaal. Het resultaat vóór belastingen bedroeg US $524 miljoen; een stijging van US $98 miljoen. In PC’s bereikt Lenovo een record-marktaandeel van 24,9%. Dat betekent dat één op de vier PC’s wereldwijd een PC van Lenovo is. Deze sterke resultaten worden gedreven door innovatie, een klantgericht productportfolio en voortdurende focus op operationele uitmuntendheid.

De tweede business unit van IDG, de Mobile Business Group (MBG), leverde nog een winstgevend kwartaal op en verbeterde de inkomsten voor belastingen met US $100 miljoen. In de toekomst zal MBG zijn winstgevendheid blijven handhaven en zoeken naar mogelijkheden om met nieuwe innovatieve producten winstgevende groei te stimuleren in nieuwe markten.

De Data Center Group (DCG) bleef de winstgevendheid jaar op jaar verbeteren voor het achtste opeenvolgende kwartaal. De omzet uit opslag groeide met meer dan 80% op jaarbasis en Software Defined Infrastructure (SDI) bleef jaar-op-jaar met dubbele cijfers groeien. De groep zal blijven uitbreiden als een full-stack datacenter-speler.