Stimorol en AI houden ‘zoned out’ creators bij de les

AMSTERDAM, 27 SEPTEMBER 2023 – Dwalen jouw gedachten ook regelmatig af wanneer het eigenlijk niet uitkomt? SuperHeroes’ social campagne voor Stimorol laat met behulp van AI zien waarheen, en wat je eraan kunt doen.
De campagne is gericht op jongeren. Hun toch al overgestimuleerde hersenen raken snel verveeld of overprikkeld wanneer ze moeten focussen. Ze komen dan in ‘zone out’ modus. Dit kan op ieder moment gebeuren: in de auto, op werk, tijdens een gesprek, in de klas, tijdens het make-uppen en zelfs tijdens een computerspelletje. Kauwen op een Stimorol Max, met extra langhoudende frisse smaak, helpt om bij de les te blijven.
The Robins, SuperHeroes’ Gen Z onderzoekspanel, stonden aan de basis van dit inzicht.
Een onverwachte wending
De campagne geeft een onverwachte wending aan de ogenschijnlijk reguliere content van zes TikTok & Instagram creators uit Nederland en België. Ineens dwalen hun gedachten af en gaan ze een wonderlijke, door AI gegenereerde wereld in. Waarna Stimorol ze net zo plotseling weer terugbrengt naar de realiteit.
Van iedere creator zijn persoonlijke eigenschappen in hun ‘zone out’ wereld verwerkt. De onverwachte resultaten die dankzij AI zijn gegenereerd geven de werelden een vervreemdende, droomachtige sfeer.
Craig Miles, Creatief Directeur bij SuperHeroes Amsterdam: “De beste manier om bij Gen Z op de radar te komen is door creatieve grenzen te verleggen en jezelf niet te serieus te nemen.
Runway Gen-2 geeft vaak onverwachte resultaten en was de perfecte tool om voor elk van de creators een unieke, surreële ‘Zone Out World’ te maken. Met als eindresultaat authentieke creator content met een grappige, onverwachte twist en een consistente, herkenbare rol voor product en merk.”
Nick van Gool, Marketing Manager bij Stimorol, “Bij Stimorol stellen we de consument centraal. Dat kan een flinke uitdaging zijn, zeker omdat onze strategische groei bij Gen Z vandaan moet komen. SuperHeroes is van onschatbare waarde geweest bij het ontwikkelen van een relevant platform. Mede dankzij de sterke, lokale inzichten van The Robins heeft de campagne precies de juiste tone of voice.”
Eind 2022 is SuperHeroes Amsterdam toegevoegd aan het roster van Mondelēz Benelux. Deze Stimorol campagne is het eerste creatieve werk.
Bekijk de creator video’s hier:
Stimorol x Mr. Belt & Wezol:
Stimorol x Maureen Naudts
Stimorol x Joost Bouhof
Stimorol x Jeanfils
Stimorol x Kim ter Stege
Stimorol x Coralien
Over SuperHeroes Amsterdam
SuperHeroes Amsterdam is een onafhankelijk creatief bureau met een ambitieuze missie: ‘To save the world from boring advertising’. Het bureau richt zich op jongvolwassenen en werkt voor klanten als Mondelez, MG Motor Europe, Giant, Lenovo, Netflix en Zalando. SuperHeroes is behalve in Amsterdam ook gevestigd in New York en Singapore.
Over Mondelēz International in de Benelux
Mondelēz International, Inc. (Nasdaq: MDLZ) stimuleert mensen om op de juiste manier te snacken in meer dan 150 landen over de hele wereld. Met een netto-omzet van ongeveer $31 miljard in 2022, leidt MDLZ de toekomst van snoepen met iconische wereldmerken en lokale merken zoals Oreo, Ritz, LU, Clif Bar en Tate’s Bake Shop koekjes en gebakken snacks, evenals Cadbury Dairy Milk, Milka en Toblerone chocolade. Mondelēz International heeft sterke roots in de Benelux en is er al sinds 1870 actief. Het portfolio omvat merken als LiGA, Milka, Côte d’Or, LU, Philadelphia, TUC en Stimorol. Mondelēz International is lid van de Standard & Poor’s 500, Nasdaq 100 en Dow Jones Sustainability Index. Ga naar www.mondelezinternational.com of volg ons op X: www.twitter.com/MDLZ.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.