Industry Wire

Geplaatst door Het PR Bureau

Stokke kiest voor Het PR Bureau

Amsterdam, 21 maart – Na een uitgebreide pitch heeft Stokke Het PR Bureau gekozen als bureau voor de PR en content-marketing. Het bureau is geselecteerd vanwege de creatief PR-gedreven groeistrategie die het voor Stokke ontwikkelde.

In de strategie staat het verhaal achter het beroemde design van Stokke centraal. De aanpak is 360-graden doorvertaald. Het PR Bureau wordt verantwoordelijk voor PR, influencer management, events, social media en digital marketing. Marieke Leussink-Fukken, Client Service Director voor lifestyle-merken bij Het PR Bureau: “We zijn super trots om voor dit Scandinavische merk aan de slag te gaan. Stokke is nu vooral bekend van de iconische kinderstoel Tripp Trapp®. Het merk heeft echter een breder productassortiment met o.a. kinderwagens, draagzakken, kindermeubels en -accessoires. We hebben ontdekt dat achter alle ontwerpen een verhaal schuilt dat nog nauwelijks is verteld: de producten van Stokke zijn namelijk zodanig ontworpen dat deze de band en interactie tussen kind en ouder stimuleren. Deze interactie is van vitaal belang voor de ontwikkeling van het kind, en vormt de basis voor de creatieve verhalen. Deze gaan we de komende periode verspreiden via ons netwerk dat we de laatste jaren hebben opgebouwd onder jonge en aankomende ouders.”

Over Stokke
Stokke, opgericht in het Noorse Ålesund in 1932, begon als producent van ergonomisch meubilair voor volwassenen. Het eerste product dat zich op kinderen richtte, werd in 1972 gelanceerd – de iconische Tripp Trapp®, de kinderstoel waarvan er inmiddels wereldwijd meer dan negen miljoen zijn verkocht, blijft een van de belangrijkste producten in het hedendaagse Stokke-assortiment.

Sinds 2006 richt Stokke zich uitsluitend op kinderproducten in de segmenten kinderstoelen, kinderwagens, draagzakken, textielcollectie en babykamermeubelen. Vandaag zet Stokke een lange traditie voort met het ontwerpen van elegante en duurzame producten. Deze producten stimuleren de interactie tussen ouder en kind en bevorderderen een gezonde ontwikkeling voor een compleet nieuwe generatie.

Drie generaties van de familie Stokke waren eigenaar en leidden het bedrijf tot 2014. Het bedrijf is nu in handen van NXMH, een investeringsmaatschappij gevestigd in België, eigendom van NXC in Zuid-Korea. NXC is de grootste aandeelhouder binnen de NEXON Corporation. De Stokke-collectie wordt wereldwijd gedistribueerd onder het handelsmerk Stokke® door geselecteerde retailers in meer dan 60 landen.

Over Het PR Bureau

Het PR Bureau is in 2005 opgericht en gespecialiseerd in marketing, lifestyle, corporate en crisis PR. Als ‘connecting agency’ met circa dertig vaste medewerkers heeft het bureau de ambitie om mensen en organisaties over de hele wereld met elkaar te verbinden door betekenisvolle verhalen te bedenken, groot te maken en te verspreiden. Deze ‘connecting stories’ creëert het bureau samen met zusterbedrijven PR STUNT, Stichting ViaHenri, Blyde en MAAK. Klanten van Het PR Bureau zijn onder meer: Vodafone, SCA, FrieslandCampina, SFX Entertainment, ICS, Oxxio en Spotify. Voor meer informatie ga naar www.hetprbureau.nl of www.facebook.com/hetprbureau.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht