Storyblok’s CMS wakkert enthousiasme van fans aan

AMSTERDAM – Storyblok, de leider in de categorie contentmanagementsystemen (CMS), is gebruikt door Sydney FC, de meest succesvolle voetbalclub van Australië, om een digitale stadionervaring te bouwen die een enorme betrokkenheid van de fans genereert.
In 2018 moest Sydney FC beginnen aan een vier jaar durende reis om op verschillende locaties in Sydney te spelen, zodat het verouderde Allianz Stadium kon worden herbouwd. Dit was uitputtend voor de ploeg en de fans, die een eigen stadion misten.
Toen het einde van de bouw naderde, wist Sydney FC dat ze iets speciaals moesten doen om enthousiasme te kweken voor de terugkeer van de ploeg naar het nieuwe stadion. Ze besloten samen te werken met Herbert Digital, een Storyblok Certified Partner, om in slechts vier maanden een spannende digitale stadionervaring te bouwen met Storyblok.
De website is niet alleen de belangrijkste bron van content voor alles over Sydney FC, maar bevat ook een Experience Selector, waarmee fans de beste stoelen kunnen kiezen voor hun omstandigheden en de sfeer waarvan ze willen genieten.
Jeremy Butler, Head of Consumer Business, Marketing & Content bij Sydney FC: “We stonden onder een enorme tijdsdruk om relevante content voor de website te creëren. Het intuïtieve ontwerp van Storyblok zorgde ervoor dat ons contentteam het project met minimale training kon benaderen. Wij, als marketeers, kunnen zelfstandig de content veranderen zonder ontwikkelaars erbij te betrekken. Dit, gecombineerd met de mogelijkheid om wijzigingen real-time te bekijken, stelde ons in staat om onze doelstelling eerder dan de deadline te behalen.”
Dankzij de Visual Editor van Storyblok was Sydney FC in staat om alle content in het CMS in slechts twee weken te creëren. Bij de lancering in 2022 had de website meer dan 1 miljoen pagina-events. De inkomsten op wedstrijddagen schoten omhoog met 370 procent en het aantal toeschouwers steeg met 228 procent op jaarbasis.
Sydney FC was alleen van plan om de website te gebruiken voor de eerste terugkeer naar het stadion, maar na het succes, de gebruiksvriendelijke ervaring en de kostenbesparing die het opleverde om content te beheren met Storyblok, besloten ze om het te blijven gebruiken als hun primaire lidmaatschap hub.
Dominik Angerer, medeoprichter en CEO van Storyblok: “Sydney FC is in staat geweest om meeslepende content te gebruiken om hun fans tot actie aan te zetten, wat heeft geleid tot recordinkomsten en bezoekersaantallen. Dit is een winnende strategie, zowel op als naast het veld.”
Bekijk en lees de casestudy van Sydney FC: https://www.storyblok.com/cs/sydneyfc
—————————————————————————————————————-
Noot voor de redactie:
Bronnen
Bekijk andere casestudies: https://www.storyblok.com/case-studies
Meer informatie over Storyblok: https://www.storyblok.com
Bekijk de persmap van Storyblok: https://www.storyblok.com/press
Over Storyblok
Storyblok, leider in de categorie contentmanagementsystemen (CMS), stelt zowel ontwikkelaars als marketingteams in staat om betere contentervaringen te creëren voor elk digitaal kanaal. De headless CMS-architectuur van Storyblok stelt ontwikkelaars in staat om alles te bouwen, overal te publiceren en te integreren met elke service of technologie. Marketingteams kunnen zelfstandig contentervaringen creëren en schalen met behulp van een visuele bewerkingsinterface, samenwerkingstools en aangepaste publicatie workflows. Bovendien kunnen bedrijven hun digitale ervaringen overal verbeteren met de beste prestaties, personalisatie en geoptimaliseerde omnichannel storytelling.
Toonaangevende merken zoals Adidas, T-Mobile, Oatly, Deliveroo en meer dan 160.000 andere ontwikkelaars en marketeers gebruiken Storyblok om betere content ervaringen te creëren die sneller, veiliger en schaalbaar zijn. Bekijk waarom Storyblok door G2 is uitgeroepen tot het #1 CMS op www.storyblok.com en volg Storyblok op LinkedIn en Twitter.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.