Industry Wire

Geplaatst door Livecom

Strategische samenwerking Livecom en Voipro

Telefoongesprekken automatisch routeren en registreren, niet-dwingende kanalen (e-mail, sms, social media) tijdelijk in de wacht zetten zodra een telefoontje binnenkomt, en dat alles vanuit dezelfde applicatie waarmee medewerkers hun andere cases afhandelen – sinds medio april kan het met Livecom 6G, die voor de telefoonmodule samenwerkt met Voipro. Het Nieuwe Werken, ook in de callcenterbranche, krijgt hiermee een nieuwe dimensie: medewerkers kunnen volledig meedraaien, of ze nu ’s nachts of overdag, kort of lang, thuis of op kantoor werken.

De samenwerking is een logische stap voor beide partijen, die hiermee reageren op de groeiende vraag naar convergentie. ‘Wij zien Voipro als de krachtigste speler op het gebied van “hosted voice” in Nederland,’ zegt Floris van der Veen, CEO Livecom, ‘en we kijken daarom uit naar een constructieve, langdurige samenwerking.’ Rob Kurver, CEO Voipro: ‘Livecom heeft in enkele jaren een leidende positie verworven in een zeer competitieve markt – net als wij. Samen bieden we een unieke oplossing voor zowel grote als kleinere contactcenters.’ De samenwerking resulteert in een ongekend lage “cost per seat”, waarmee deze enterprise technologie nu ook voor de MKB-markt bereikbaar wordt.

De nieuwe VoIP-module kan in combinatie met call- en contactmanagement worden geleverd, waardoor de gesprekken volledig aangestuurd worden door Livecom 6G en niet door een traditionele telefooncentrale. Livecom 6G zorgt voor een volledige integratie van alle klantcontactkanalen: e-mail, (video)chat, sms, selfservice, social media en nu dus ook VoIP. Daardoor zijn alle klantcontacten over ieder denkbaar kanaal beter georganiseerd dan ooit.

Over Livecom
Het Amsterdamse internetbedrijf Livecom, opgericht in 2003, is marktleider in de Benelux op het gebied van (klant)contactsoftware en online conversieoplossingen. De producten van Livecom stellen organisaties als Aegon, CZ, Philips en Ziggo in staat hun klanten efficiënter te helpen en hun kosten te besparen. Meer informatie vindt u op www.livecom.net.

Over Voipro
Voipro, opgericht in 2005, is marktleider in Nederland op het gebied van ‘hosted IP’-communicatie voor middelgrote bedrijven, onderwijs- en zorginstellingen en het MKB. De oplossingen van Voipro nemen de gebruiker operationeel beheer en beveiliging uit handen zonder aan diens flexibiliteit te tornen. In 2009 ontving Voipro de Telecom Xcellence Award. Meer informatie vindt u op www.voipro.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht