Industry Wire

Geplaatst door Content Beat

Stresstest voor Content Marketing

Vandaag lanceert Content Beat de eerste content marketing stresstest wereldwijd. De test is speciaal ontwikkeld voor marketeers die willen weten hoe hun organisatie met content marketing scoort. Bij een overall score van 70 of meer heeft de organisatie de stresstest doorstaan.

Waarom een stresstest voor content marketing?

Fred van Gelder en Maarten Bas Backer van Content Beat lichten toe: “In de VS helpt het Content Marketing Institute (CMI) sinds 2010 bedrijven hun content marketing activiteiten te beoordelen. In Nederland was er tot op heden geen mogelijkheid om dit te doen terwijl velen hieraan behoefte hebben. Daar is nu verandering in gekomen. Met deze stresstest kunnen marketeers eenvoudig online testen of hun content marketing organisatie de basis ingrediënten bevat die ze nodig hebben om effectief en succesvol te zijn met content marketing”.

Opzet van de test:

De stresstest bestaat uit 5 categorieën: 1) strategie 2) organisatie 3) uitvoering 4) marketing 5) meten. Voor iedere categorie kan maximaal 100 punten worden behaald. In de eindscore tellen alle categorieën even zwaar mee. De test duurt ongeveer 10 minuten en bestaat uit 45 stresstestvragen. http://contentmarketingstresstest.nl

Gratis en betaalde versie:

De gratis versie biedt het online afleggen van de test, de testresultaten in PDF en advies op hoofdlijnen. De betaalde versie biedt hiernaast ook nog een uitgewerkt rapport met gedetailleerd advies en aanbevelingen. Deze versie kost € 1.250,-.

Inspiratie en concreet resultaat!

Naast het beoordelen van de content marketing activiteiten biedt de stesstest direct inspiratie. De vragen zetten aan tot denken en zijn op zichzelf al handvatten voor verbeteringen. Door de stresstest te doen krijgen marketeers een goed beeld van de status quo en ontwikkelrichtingen om meer succes met hun content marketing te boeken. De resultaten van de stresstest geven duidelijk aan in welke categorieën (strategie, organisatie, uitvoering, marketing, meten) nog winst valt te behalen. Organisaties met een overall score van 70 of meer hebben de stresstest doorstaan. Maar er is altijd ruimte voor verbetering en die kunnen marketeers ook uit deze stresstest halen.

Over Content Beat:

Content Beat is het eerste content marketing adviesbureau van Nederland, opgericht in de zomer van 2016, door Fred van Gelder (voormalig directeur van Head Office/Sanoma) en Maarten Bas Backer (voormalig director digital van Head Office/Sanoma). Content Beat is gespecialiseerd in het adviseren van bedrijven als het gaat om ontwikkelen, uitvoeren en optimaliseren van content marketing. Vanuit de Lean-methodiek en in zeer nauwe samenwerking, veelal op locatie bij de opdrachtgever. Content Beat werkt o.a. voor NS, Boskalis Offshore Energy en de Nationale Hoorstichting/HearOn. Meer informatie vind je op de website www.contentbeat.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht