Sun introduceert nieuwe campagne ‘De Vaattherapeut’

Sun introduceert ‘De Vaattherapeut’ in nieuwe campagne
Sun en Storyboard Agency maken vaatwas irritaties bespreekbaar met een knipoog
Amsterdam, 24 juni 2025 – In samenwerking met influencer agency Storyboard introduceert Sun de Vaattherapeut: een campagne die zich richt op herkenbare irritaties rondom de vaatwasser: van vorken die verkeerd om in de bestekmand worden gezet tot een partner die hardnekkig verkeerd stapelt.
Vaatwassen mag dan een dagelijks klusje zijn, maar in veel huishoudens is het een bron van voortdurende ergernis: 67% van de Nederlanders heeft weleens discussies over hoe de vaatwasser moet worden ingeruimd. Meer dan de helft (52%) vindt zelfs dat hij of zij dat beter doet dan de partner. Op het eerste gezicht lijkt het onschuldig, maar voor je het weet hangt je relatie aan een zijden vaatje.
‘We zien dat de vaatwasser een onverwacht strijdtoneel is in veel huishoudens’, zegt Maaike Fontein, Brand Manager Homecare, Unilever. ‘Met humor en een flinke dosis herkenbaarheid spelen we in op deze veel voorkomende irritaties en laten we zien dat je geen relatiecrisis hoeft te krijgen over een aangekoekte ovenschaal. Dankzij onze Brilliant Shine Plus capsules is voorspoelen namelijk overbodig, en wordt alles perfect schoon. Hoe je je vaatwasser ook inruimt.’
Een frisse vaatwas in een overvolle markt
Storyboard Agency vertaalde de consumenteninzichten naar een cultureel relevant en herkenbaar concept dat de merkbekendheid en overweging voor Sun moet vergroten. ‘Waar andere merken schermen met laboratoriumtests en ingewikkelde claims kiezen we bewust voor een andere benadering.’ vult Chris Römer, Head of Strategy van Storyboard Agency aan. “Geen jargon of proefopstellingen, maar herkenbare vaat frustraties die we oplossen met een knipoog.”
De campagne wordt uitgerold via influencers (@vicccle en @sarcasper_) en paid snippets op Instagram.
Teaser: https://www.instagram.com/p/DK90b0kIhvD/
Wervingsvideo: https://www.instagram.com/vicccle/reel/DLEdlVSIFQu/
Herovideo: https://www.instagram.com/reel/DLP2D_OID9l/
Credits:
Opdrachtgever: Sun
Bureau: Storyboard Agency
Productie: Aanstekelijk
Mediabureau: Mindshare
www.storyboard-agency.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.