Industry Wire

Geplaatst door SuperHeroes

SuperHeroes New York lanceert #RealPeople campagne voor vluchtelingenorganisatie UNHCR

“Refugees are #RealPeople” als vervolg op succesvolle Refugee Emojis

New York, 17 december 2015 – De politieke discussie rondom vluchtelingen gaat in Nederland al lang niet meer alleen over de humanitaire noodzaak van opvang. En dat geldt in de Verenigde Staten nog sterker. Juist nu de Syrische vluchtelingencrisis haar vijfde winter in gaat, vragen SuperHeroes New York en USA for UNHCR, de Amerikaanse vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, aandacht voor de vluchteling als mens. ‘Refugees are #RealPeople’ laat zien dat vluchtelingen mensen zijn zoals jij en ik.

Eerder dit jaar lanceerde SuperHeroes Amsterdam de Refugee Emojis: een emoji toetsenbord dat de klemtoon legde op noodhulp aan vluchtelingen. Downloaden was doneren aan Artsen zonder Grenzen. Naar aanleiding hiervan werd het bureau uitgenodigd door UNHCR om ook in de USA bij te dragen aan meer bekendheid over de crisis.

Speciaal voor de USA werd een nieuwe campagne ontwikkeld, met de Refugee Emojis als basis. De focus werd verlegd van donaties naar de bijzondere verhalen van vluchtelingen. Zo gaat het niet alleen over problemen, maar over hoop, kansen en voorspoed voor deze mensen. In meer dan 50 verschillende vormen verbeelden de emojis op www.refugee-emojis.org de crisis. Hier omheen is een uitgebreide set aan campagnemiddelen ontwikkeld, van billboards tot t-shirts en social posts.

Zo is er het verhaal van Noujain, die helemaal vanuit Syrië kwam in haar rolstoel en optimistischer dan ooit is. Of Hany, een blinde jongen die fotografeert en dankzij deze passie een toekomst voor zichzelf creëert. Verder zijn er verschillende categorieën emojis die laten zien wat deze mensen zo hard nodig hebben. Zoals gelijke rechten voor vrouwen, noodhulp en speelgoed en lesmateriaal voor kinderen.

De vluchtelingencrisis in Syrië is een van de grootste humanitaire crises sinds de Tweede Wereldoorlog. USA for UNHCR en haar partners geven vluchtelingen directe hulp, variërend van medicijnen, onderdak, water en voedsel tot sanitaire voorzieningen en psychologische ondersteuning. Daarnaast zijn hun teams in vluchtelingenkampen aanwezig om epidemieën te voorkomen, educatie te bevorderen en om zwangere vrouwen te helpen kinderen veilig op de wereld te brengen.

De campagne is ontwikkeld door SuperHeroes New York, in nauwe samenwerking met mobiele ontwikkelaar Snaps. SuperHeroes New York is de recent geopende vestiging van het van oorsprong Amsterdamse creatieve bureau, bekend van campagnes voor klanten als ASUS, LG, ING, Converse en Diesel.
Download het Refugee Emojis toetsenbord vanaf nu gratis in de Apple App Store of in Google Play.

Voor meer info zie ook www.refugee-emojis.org ______________________________________________________________________

Noot voor de redactie:
Over SuperHeroes Amsterdam
SuperHeroes is een internationaal reclamebureau met een digitaal DNA. Het bureau is op een ambitieuze missie: de wereld redden van ‘boring advertising’. Dat doet het inmiddels met veel succes voor merken als LG, Coca Cola, Asus en Converse. SuperHeroes is gevestigd in Amsterdam en New York.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht