Geplaatst door Supermicro

Supermicro breidt haar portfolio uit met een AI-development platform, aangedreven door NVIDIA

Super Micro Computer kondigt de eerste serie krachtige en energiezuinige NVIDIA-versnelde AI-development platforms aan. De serie is speciaal voor informatieprofessionals en developers die de krachtigste technologie nodig hebben.

Het nieuwe AI-development platform, SYS-751GE-TNRT-NV1, is een voor applicaties geoptimaliseerd systeem dat uitblinkt bij het ontwikkelen en draaien van AI-gebaseerde software. Dit innovatieve systeem biedt ontwikkelaars en gebruikers een complete HPC- en AI-resource voor workloads van afdelingen. Bovendien kan dit krachtige systeem een klein team van gebruikers ondersteunen die tegelijkertijd training, inferentie en analyses uitvoeren.

De onafhankelijke liquid cooling functie zorgt voor het thermisch ontwerpvermogen van de vier NVIDIA® A100 Tensor Core GPU’s en de twee schaalbare Intel Xeon CPU’s van de vierde generatie. Op deze manier worden volledige prestaties mogelijk gemaakt en tegelijkertijd de algehele systeemefficiëntie te verbeterd. Bovendien is dit systeem ontworpen voor krachtige CPU’s en GPU’s, waardoor het ideaal is voor AI/DL/ML- en HPC-toepassingen. Het systeem kan in een kantooromgeving worden geplaatst of in een rack worden gemonteerd in een datacenteromgeving, waardoor het IT-beheer wordt vereenvoudigd.

“Supermicro maakt gebruik van zijn toonaangevende op AI serve gebaseerde technologie en heeft hiermee het krachtigste AI- en HPC development systeem op de markt gecreëerd. Hierdoor kan er een breed scala aan AI-development en workloads worden uitgevoerd,” aldus Charles Liang, president en CEO van Supermicro. “Dit interessante nieuwe GPU-systeem zal ook een volledig ingebouwd vloeistofkoelsysteem hebben, waardoor toonaangevende CPU’s en GPU’s op maximale prestaties kunnen draaien zonder extra infrastructuurkosten. We luisteren voortdurend naar de eisen van onze klanten om hun IT-behoeften te begrijpen en de meest geoptimaliseerde producten waar dan ook te leveren.”

Deze AI-oplossing omvat een driejarige abonnementslicentie voor NVIDIA AI Enterprise, de softwarelaag van het NVIDIA AI-platform, inclusief NVIDIA AI Workflows, frameworks, vooraf getrainde modellen en infrastructuuroptimalisatie. Deze uitgebreide oplossing verkort de tijd voor ontwikkelaars en gebruikers die productief worden doordat alle softwarecomponenten vooraf op het systeem zijn geladen.

“De vooruitgang in AI vraagt om deskside systemen die gebouwd zijn voor de prestaties, snelheid en energie efficiëntie die de klanten van vandaag nodig hebben,” zegt Ian Buck, Vice President Hyperscale & High Performance Computing bij NVIDIA. “Supermicro’s NVIDIA-aangedreven AI-development platform biedt gebruikers de mogelijkheid om ’s werelds meest veeleisende workloads direct op hun desktop te draaien.”

Het hart van het Supermicro AI-ontwikkelingsplatform wordt gevormd door vier NVIDIA A100 80GB GPU’s die organisaties kunnen gebruiken om een breed scala aan AI- en HPC-workloads te versnellen. Dit systeem omvat twee Intel® Xeon® Gold 6444Y-processors van de vierde generatie met een basiskloksnelheid van 3,6 GHz, 512 GB DDR5-geheugen, zes NVMe-opslagapparaten van 1,92 TB en een NVIDIA ConnectX®-6 DX 25 GbE-netwerkadapter.

Dit high-end AI-ontwikkelingsplatform omvat een onafhankelijke fluisterstille koeling. Na ontvangst van het systeem hoeven gebruikers het alleen maar aan te sluiten op een stroombron en het netwerk. Dit nieuwe AI-ontwikkelingsplatform kan gemakkelijk worden verplaatst als de workload verschuift, zonder de infrastructuur op rackniveau aan te passen.