Geplaatst door Synerlogic

Synerlogic scant vanaf smartphones met nieuw WMS in de cloud

Ede, 19-02-2019 – Synerlogic ontwikkelt, produceert en distribueert al meer dan 110 jaar ingrediënten, (vee)voedingsadditieven, chemie en reinigings- en desinfectiemiddelen. Hiervoor is een betrouwbaar warehousesysteem nodig, waarbij alles tot in detail terug is te traceren. Het huidige WMS voldeed helaas niet meer aan deze eisen. De logistiek dienstverlener uit Duiven kiest om deze reden niet alleen haar leveranciers zeer nauwkeurig. Ook voor de keuze van het juiste WMS was men zeer kritisch en uiteindelijk werd de beste oplossing gevonden in 3PL Dynamics van Boltrics.

Scannen op elk gewenst device
Met ruim 40.000 palletplaatsen gevuld met voedingsmiddelen en ADR-goederen is (voedsel)veiligheid voor Synerlogic één van de belangrijkste aspecten binnen de bedrijfsvoering. In verband met deze veiligheid verwachten klanten en opdrachtgevers steeds vaker dat traceability tot op artikelniveau mogelijk is. Hierbij zijn kwaliteitscontroles bij in- en uitslag van groot belang. Is er iets omgevallen of heeft er iets gelekt? Hangt er een vreemde geur in de trailer? Allemaal aspecten die effect kunnen hebben op de lading. Scanners met kleine toetsenbordjes maken dit soort controles niet gemakkelijk. En dan hebben we het nog niet eens over de pen en papier aanpak. Boltrics WMS lost dit op door HTML5 Scanning toe te passen. Een scansysteem met internet als basis. Hiervan kan elk device met internetverbinding gebruik maken, dus ook smartphones en tablets. Met het gemak van touchscreens, dropdown menu’s en vertrouwde toetsinvoer verlopen de kwaliteitscontroles voor Synerlogic een stuk soepeler.

Verbetering op vele fronten
Het WMS moet niet alleen zorgen voor verhoging van de traceability en veiligheid. Synerlogic verwacht onder andere ook verbetering te zien in de voorraadbetrouwbaarheid, efficiency, batch- en lotnummerregistratie. Het WMS van Boltrics, gebaseerd op Microsoft Dynamics, biedt een ruim scala aan standaardfunctionaliteiten voor logistiek dienstverleners. In combinatie met de HTML5 Scanning module hoeft Synerlogic zich geen zorgen te maken over het bovenstaande.

Han Hartelman, als Project Manager verantwoordelijk voor de uitrol van het WMS: “De warehousing activiteiten behoren tot de core business van ons bedrijf. Het is daarom cruciaal om de meest optimale ICT-ondersteuning te realiseren voor deze bedrijfsprocessen. Het WMS van Boltrics helpt niet alleen bij de huidige vernieuwingsslag, maar is ook nog eens toekomstbestendig. Waar veel systemen op een gegeven moment gedateerd zijn, zal dat nu niet gebeuren. Zo kunnen we blijven doorgaan.”