Geplaatst door Synology

Synology introduceert bètaversies van DSM 6.1 en VPN Plus

Taipei, Taiwan, 3 november 2016 – Synology lanceert bètaversies van DiskStation Manager (DSM) 6.1 en van diverse pakketten. Hiermee kunnen gebruikers zelf de nieuwste software ervaren en kunnen ze zelfs een rol spelen in het verdere ontwikkelingsproces. Ook presenteert het bedrijf de bètaversies van VPN Plus, een nieuwe applicatie waarmee particulieren en bedrijven beveiligde VPN-verbindingen kunnen opzetten. VPN Plus is speciaal ontwikkeld voor de routerproducten van Synology en biedt een intuïtieve gebruikservaring, evenals tools om de toegang te beheren en te stroomlijnen.

“Synology groeit mee met de behoeften van professionals en bedrijven, met tools die verder gaan dan alleen opslag,” zegt James Chen, CEO van Synology. “De aankondigingen van vandaag onderstrepen nog eens dat een NAS van Synology op kantoor kan fungeren als alles-in-één server en daarmee kan uitgroeien tot een centraal onderdeel van de IT-aanpak.”

Krachtige nieuwe tools:

• DiskStation Manager 6.1 bèta: de nieuwste versie van Synology’s NAS-besturingssysteem introduceert granulaire tools die de ‘gezondheid’ van het systeem monitoren, zelfherstellende bestanden voor betere data-integriteit, verbeterde ondersteuning van Apple Time Machine en flexibele updatefuncties die het leven van systeembeheerders makkelijker maken.
  • Active Directory Server (binnenkort beschikbaar): deze nieuwe toepassing maakt het mogelijk om NAS-modellen van Synology als domeincontroller te configureren, voor centraal beheer van gebruikers, groepen en apparaten in een kantooromgeving.

Nieuwe toepassingen voor het delen, zoeken en ordenen van data:

• Synology Universal Search: een krachtig zoektool waarmee gebruikers alles op hun Synology NAS kunnen terugvinden, van belangrijke documenten tot multimediabestanden en toepassingen.
  • USB Copy: USB Copy is een handige tool voor iedereen die regelmatig USB-drives gebruikt om data op te slaan. Hiermee kan een backup of restore van bestanden op een Synology NAS worden gedaan, door simpelweg een USB-opslagapparaat aan te sluiten. Met instelbare regels kan de gebruiker precies bepalen welke mappen moeten worden gekopieerd.

Gegevensbescherming en business continuity:

• Snapshot Replication: om ervoor te zorgen dat zakelijke documenten, virtual-machine-data en andere cruciale bestanden veilig en beschikbaar zijn in geval van calamiteiten, beschikt de vernieuwde Snapshot Replication-applicatie nu over beheertools voor het bewaken en pauzeren van lopende taken. Ook is het mogelijk om snapshots op te slaan op een lokaal volume, voor meer flexibiliteit.
  • Hyper Backup: de nieuwste versie van Hyper Backup beschermt backups met behulp van geavanceerde integriteitschecks. Ook is er minder opslagcapaciteit nodig dankzij betere data-deduplicatie en kunnen gebruikers precies instellen hoeveel oude versies van bestanden bewaard moeten worden.
  • Synology High Availability: bij het uitrollen van een high-availability-cluster ondersteunt de nieuwste versie van Synology High Availability het uitvoeren van S.M.A.R.T.-tests. Verder is SSD TRIM op beide servers mogelijk en kunnen gebruikers een quorum-server toevoegen om de kans op ‘split-brain-situaties’ te verminderen.
  • Virtual DSM Manager: met de nieuwste bètaversie is het mogelijk om een naadloze migratie van virtuele DSM-instanties tussen twee Synology NAS-apparaten uit te voeren, terwijl de gegevens op een derde machine worden opgeslagen. Zo wordt downtime voorkomen. Door gebruik te maken van snapshot-technologieën op Btrfs-schijven, kan Virtual DSM Manager bovendien binnen enkele seconden volledige machines klonen en herstellen.

VPN Plus biedt de volgende functies:

• Makkelijke en snelle VPN-service: VPN Plus is een nieuwe SSL VPN-service van Synology met optimale prestaties, verbeterde privacy en eenvoudige setup, met clients voor Windows, Linux en iOS. Dankzij ondersteuning van een groot aantal protocollen, waaronder SSTP, OpenVPN, PPTP en L2TP/IPSec, kan VPN Plus snel in tal van omgevingen worden geïntegreerd.
  • Eenvoudig te gebruiken WebVPN zonder client: met de nieuwe WebVPN van VPN Plus kunnen netwerkbeheerders de toegang tot al hun interne webservices en intranetten centraliseren. Wanneer een werknemer toegang moet krijgen tot een sales managementsysteem of de site van human resources, kan deze simpelweg een browser openen en zich via WebVPN veilig en makkelijk aanmelden, zonder dat er een speciale VPN-client hoeft te worden geïnstalleerd.
  • Optimaal netwerkbeheer: VPN-Plus biedt uitgebreide management- en monitoring-tools waarmee toegangsrechten en bandbreedte-quota van specifieke gebruikers kunnen worden ingesteld en netwerkproblemen worden opgelost.

Beschikbaarheid
De bètaversie van DSM 6.1 bèta en van de verschillende pakketten zijn beschikbaar voor download. Kijk voor meer informatie over de compatibiliteit en de installatie op https://www.synology.com/beta.

VPN Plus kan worden getest op de Synology Router RT1900ac. Nadere informatie hierover is te vinden op https://www.synology.com/beta/2017_VPNPlusServer. Let op: voor geavanceerde functies zoals Synology SSL VPN, WebVPN en SSTP kan – na de bètatestperiode – aanschaf van een aparte licentie vereist zijn.

Over Synology
Synology zet de nieuwste technologieën in om zowel bedrijven als thuisgebruikers betrouwbare en betaalbare oplossingen te bieden voor de centrale opslag van gegevens, eenvoudige backups, het delen en synchroniseren van bestanden op verschillende platforms en voor mobiele toegang tot data. Synology streeft naar het leveren van producten met innovatieve eigenschappen en de best mogelijke klantenservices. Voor meer informatie: www.synology.nl