De Targetbar brengt tekst-sms weer tot leven

De Targetbar activeert doelgroepen met mobiele campagnes via het ‘oude’ medium SMS.
SMS ineens weer een actueel medium
Haarlem – Karin Konijn en Heleen Hoek zijn per 1 januari officieel gestart met de Targetbar. De dames hebben brede ervaring in media, reclame, marketing en communicatie voor A-merken zoals TBWA, Leo Burnett, L’eau, TUI, Nuon en Ahold.
Ze gebruiken hun kennis van en liefde voor effectieve activatie voor het ontwikkelen van – korte en krachtige – mobiele sites.
De Targetbar ontwikkelt digitale, tailormade campagnes die bestaan uit een gepersonaliseerde mobiele site, gedistribueerd op het eerste scherm van het mobile device van de doelgroep.
Deze mobiele sites worden bij voorkeur verstuurd via sms. SMS heeft 100% bereik, een hogere attentiewaarde dan email en kent een zakelijke omgeving. “90% van de sms’jes worden binnen 3 minuten gelezen,” zegt Karin Konijn. Al voor 250 euro kan een mobiele site worden ontwikkeld. De overige kosten zijn afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever, doelstelling van de campagne en de omvang van de doelgroep.
De inhoud, functionaliteit en eigenschappen worden afgestemd op de wensen en doelen van de klant. De speciaal ontwikkelde software voor de campagnes biedt mogelijkheden als het versturen van vouchers, enquêtes, belbuttons, etc. De Targetbar werkt, waar nodig en nuttig, samen met specialisten zoals gedragspsychologen, webbouwers, etc.
”De Targetbar ontwikkelt een strategie en tone-of-voice, creëert tekst en vormgeving van de mobiele sites, zorgt voor distributie en analyseert de resultaten. Deze methode is in te zetten voor bijvoorbeeld evenementen, verkoop en werving, onderzoek en voorlichting,” zegt Heleen Hoek.
Voor de Open Dagen van MBO Rijnland hebben we al hele goede resultaten geboekt. Voorheen liep hun communicatie alleen via email. Met de toevoeging van de mobiele websites via SMS is de opkomst sterk verhoogd.
Meer informatie: www.targetbar.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.