Geplaatst door Alcatel

TCL Communication presenteert tijdens Mobile World Congress 2018 twee nieuwe, betaalbare Alcatel-tablets met Android 8.1 Oreo

Barcelona – TCL Communication heeft aan de vooravond van het Mobile World Congress 2018 zijn nieuwe Alcatel 1T tablet-serie gepresenteerd. Met twee nieuwe, compacte en draagbare tablets, de Alcatel 1T 10 en de Alcatel 1T 7, introduceert het bedrijf een nieuwe serie van betaalbare tablets met een eenvoudig, strak design voorzien van het laatste Android 8.1 Oreo-besturingssysteem. De Alcatel 1T-serie onderstreept Alcatels streven om mobiele technologie wereldwijd toegankelijk te maken voor consumenten, in het bijzonder voor huishoudens waarin entertainment en gaming-ervaringen worden gedeeld.

“We vertrouwen tegenwoordig meer dan ooit op onze mobiele apparaten om verbonden te zijn met nieuws, andere mensen en met entertainment. Met onze nieuwe Alcatel 1T-tablets geven we consumenten wereldwijd een geweldige tablet-ervaring”, zegt Christian Gatti, Global President Alcatel Business Division en Executive Vice President TCL Communication. “Dit zijn niet alleen de twee beste tablets die we ooit hebben gemaakt, het zijn ook de meest betaalbare Android Oreo-tablets op de markt met prijzen onder de 100 euro.”

Beide tablets beschikken over de Kids Mode, een modus waarin vooraf gedefinieerde applicaties en content zijn geladen, zoals games, een kindercamera en een teken-app. Kids Mode is ontwikkeld voor de jongste gezinsleden en heeft een eenvoudig te beheren, ingebouwde parental control-interface, waarmee ouders gebruikslimieten kunnen aangeven. De 1T tablet-serie is daarnaast voorzien van een Eye Care-modus die blauw licht reduceert, waardoor visuele vermoeidheid zoveel mogelijk wordt verminderd. Dit zorgt voor een fijne kijkervaring, zowel overdag als ‘s nachts.

Alcatel 1T 10
De Alcatel 1T 10-tablet, voorzien van een 10,1-inch IPS-beeldscherm en WiFi-connectiviteit, is Alcatels meest betaalbare 10-inch tablet ooit. Met een gewicht van slechts 415 gram is het ook de lichtste tablet die in dit formaat en deze prijsklasse beschikbaar is. De 4000mAh-batterij zorgt ervoor dat de hele familie kan genieten van entertainment en gaming. Met slecht één keer laden kan je tot wel acht uur productief zijn. Dankzij de 16GB interne opslag die via microSD uitgebreid kan worden tot 128GB, is er altijd voldoende ruimte. Voor optimale productiviteit zijn optioneel een Bluetooth-keyboard en een cover beschikbaar. Hierdoor gaat typen nog sneller en is de tablet goed beschermd tegen krassen, stoten en stof.

Alcatel 1T 7
De Alcatel 1T 7 WiFi-tablet heeft een zeer compacte vormgeving en is met zijn 245 gram ook licht in gewicht. De tablet is slechts 9,15mm dun, waardoor deze ideaal is om te delen binnen een huishouden. De batterij van 2580mAh zorgt voor tot wel 430 uur standby-tijd en tot zeven uur in gebruik, handig voor het streamen van films, spelen van games of het bijwerken van e-mail.

De Alcatel 1T 10- en Alcatel 1T 7-tablets zijn vanaf het derde kwartaal van 2018 in Nederland beschikbaar voor de voorgestelde retailprijs van respectievelijk €99,99 (Alcatel 1T 10) en €69,99 (Alcatel 1T 7). Beide tablets zijn verkrijgbaar in de kleuren Premium Black en Bluish Black. Kijk voor meer informatie op https://eu.alcatelmobile.com/nl/

Beeldmateriaal in hoge resolutie en fact sheets zijn beschikbaar via deze link.

######

Over TCL Communication
TCL Communication Technology Holdings Limited (TCL Communication) ontwerpt, produceert en verkoopt een groeiend portfolio van mobiele en internetproducten en -diensten onder de merken TCL, Alcatel en BlackBerry. De producten worden in meer dan 160 landen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië-Pacific verkocht. TCL Communication is opgericht in Hong Kong, heeft wereldwijd negen R&D-centra en duizenden medewerkers wereldwijd. Ga voor meer informatie naar: http://www.alcatel-mobile.com/ of volg Alcatel Mobile op Facebook, Instagram of Twitter.

TCL is een geregistreerd handelsmerk van TCL Corporation. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren. Alcatel is een handelsmerk van Nokia dat onder licentie wordt gebruikt door TCL Communication. Handelsmerken, inclusief maar niet beperkt tot BLACKBERRY en EMBLEM Design zijn de handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van BlackBerry Limited, gebruikt onder licentie. De exclusieve rechten op dergelijke handelsmerken zijn uitdrukkelijk voorbehouden. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars. BlackBerry is niet verantwoordelijk voor producten of services van derden.