Industry Wire

Geplaatst door Vanzelf

Tegen de stroom in een nieuw Nederlands energieconcept

Amsterdam, 30 oktober 2020 – Vanzelf is een nieuw e-commerce merk op de Nederlandse markt. Het is een gratis online service waarmee huishoudens gemakkelijk over kunnen stappen van energieleverancier. Consumenten zijn geïnteresseerd en ook leveranciers juichen het initiatief toe en doen volop mee. Op 1 november 2020 trapt Vanzelf af met een grote campagne.

Vanzelf gestoeld op Engels succesverhaal

Vanzelf is een gratis gemaksdienst voor consumenten. Door zich aan te melden bij Vanzelf geven klanten het merk een mandaat om namens hen energiecontracten af te sluiten. Meestal gaat het om een betere deal bij een nieuwe leverancier. Het kan ook gaan om een verlenging met betere voorwaarden bij de bestaande leverancier. Vanzelf laat klanten alleen overstappen als dat voor hen gunstig is. De belofte is: eenmalig aanmelden en daarna nooit meer te veel betalen. In Engeland is zo’n automatische overstapservice inmiddels de norm. Prijsvergelijkers lijken al passé en verdwijnen daar naar de achtergrond.

Consument en leverancier profiteren

Herman Mantel van Vanzelf: “We hebben veel vertrouwen in Vanzelf. Uit onderzoek blijkt dat er in Nederland veel vraag naar is. Vanzelf zorgt – in tegenstelling tot de meeste prijsvergelijkers – voor een deal die goed is voor zowel de klant als de energieleverancier. Het mes snijdt dan ook aan twee kanten. Besparen zonder gedoe voor de klant en voor leveranciers geen hoge up-front vergoedingen, maar een klein bedrag per aansluiting per maand. Bij Vanzelf betalen alle leveranciers hetzelfde. We zijn volledig onafhankelijk en er zijn geen perverse prikkels.”

Thema campagne: besparen zonder gedoe

Onderzoek laat zien dat mensen weten dat ze geld kunnen besparen met een overstap, maar dat ze nog liever de vuilnis buiten zetten dan dat ze hun energiezaken goed regelen. Het overkoepelende thema van de campagne – gericht op iedereen in Nederland met een stekker – is dan ook besparen zonder gedoe. De nieuwe campagne gaat op 1 november live met een commercial.

Over Vanzelf

Vanzelf is onderdeel van de Connecthing Group die energieleveranciers toegang geeft tot verschillende kanalen waarmee ze hun producten en diensten kunnen verkopen. Sinds 2008 heeft Connecthing Group in samenwerking met hun partners al meer dan 1 miljoen klanten geholpen bij het kiezen en contracteren van een nieuwe energieleverancier. Met Vanzelf als nieuw merk, richt Connecthing Group zich nu rechtstreeks op de consument. Zie voor meer informatie: www.vanzelf.nl

Credits:

Klant: Vanzelf, Herman Mantel, www.vanzelf.nl

Merkstrategie: Brand Meester, Ariën Breunis, www.brandmeester.amsterdam

Visuele identiteit: The Oddshop, Oscar Hamming, www.theoddshop.nl

Commercial: ONEPAPER, Melvin van Velzen, www.onepapertv.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht