Geplaatst door The Webcare Company

Teleperformance implementeert Radian6 Social Media Platform

Radian6 is internationaal een leidende partij op het gebied van Social Media Monitoring en Engagement. Radian6 is ontwikkeld vanuit de visie dat bedrijven moeten luisteren naar het sociale web om daadwerkelijk deel te nemen aan het gesprek. Bedrijven moeten weten wat er online wordt gezegd over hun merk, de industrie en de concurrenten. Via Radian6 kunnen bedrijven meten, analyseren en rapporteren wat het effect is van de social media die ze in hebben gezet en die klanten gebruiken.

Sören van Rooijen, Account Manager Teleperformance EMEA, is zeer te spreken over de nieuwe ontwikkeling. Van Rooijen geeft aan voor Radian6 gekozen te hebben omdat het platform snel en eenvoudig berichten doorzoekt op het internet naar het voor Teleperformance gewenste onderwerp.

The Webcare Company is blij met Teleperformance. Ludo Raedts: “Zowel The Webcare Company als Teleperformance is constant op zoek is naar vernieuwing in de relatie tussen klanten en bedrijven. Daar kan de inzet van Radian6 een belangrijke bijdrage aan leveren. Radian6 heeft een sterke workflowmogelijkheid waardoor een contactcenter efficiënter kan werken. De tool is zelfs te koppelen aan of te integreren met bestaande contactcenter applicaties zoals Siebel en Salesforce.”

“Een voordeel van Radian6 is dat de interface geheel naar wens kan worden aangepast, zodat het qua engagement & reporting precies past bij wat Teleperformance wil.” De gevonden berichten worden automatisch gesorteerd op brontype. Van Rooijen: ”Op deze manier hebben wij snel en eenvoudig inzicht hoe groot de impact is rondom het onderwerp en wat er precies over wordt gezegd. Deze data is gekoppeld aan een ‘engagement console’ waarmee wij direct op deze berichten kunnen reageren en deze verder kunnen categoriseren.“

“Bij dit proces kunnen wij aangeven wat het voor type bericht is, hoe het bericht is afgehandeld en wat het sentiment is. Tevens kunnen we berichten toewijzen aan collega’s middels de workflow opties. Deze verwerkte data kan dan ook real-time uitgelezen worden in de ‘reporting console’ zodat wij snel kunnen meten en rapporteren. Doordat Radian6 ook de dialoog die we online voeren opslaat krijgen we nu ook een beter beeld van de klanten op social media en weten we het direct als een klant al eerder actief is geweest op een forum of op bijvoorbeeld Twitter.”

Over Teleperformance
Teleperformance is ‘s werelds voornaamste provider voor het uitbesteden van CRM en contactcenterdiensten en combineert internationale expertise en best practices met de kracht van ervaren lokaal management. Teleperformance Benelux, opgericht in 1993, is uitgegroeid tot de topspeler in de contact center branche en biedt haar complete dienstverlening aan vanuit vestigingen in Zoetermeer, Tilburg, Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2300 medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken in diverse branches.

Over Radian6
The Webcare Company is het enige bedrijf in Nederland dat volledig gericht is op klantinteractie via Social Media. Het helpt bedrijven met het inrichten, optimaliseren en uitvoeren van hun webcare activiteiten. The Webcare Company is exclusief partner van Radian6 in Nederland en Belgie en verzorgt de volledige implementatie en ondersteuning van Radian6 voor vele grote ondernemingen. Radian6 is door onafhankelijk onderderzoeksbureau Forrester uitgeroepen tot “leader” op het gebied van social media monitoring.