Teradata gepositioneerd in Leaders quadrant van Gartner Magic Quadrant voor MultiChannel Campaign Management

Amsterdam, 5 juni 2013 – Teradata Corporation (NYSE:TDC), wereldwijd marktleider op het gebied van analytische data platforms, marketing applicaties en services, kondigt vandaag aan dat zij voor de achtste keer op rij geplaatst is in het Leaders quadrant van het ‘Magic Quadrant voor MultiChannel Campaign Management (MCCM)’ rapport van industrie analist Gartner, Inc. Het rapport is geschreven door Adam Sarner en Julie Hopkins, research directors bij Gartner, en gepubliceerd op 30 mei 2013. U kunt een exemplaar van het Gartner MultiChannel Campaign Management Magic Quadrant rapport downloaden door hier te klikken.
Het Gartner Magic Quadrant onderzoekt leveranciers op hun 'executievermogen' en 'volledigheid van visie'. Teradata is sinds het eerste MCCM onderzoek in 2006 ieder jaar in het Leaders deel van het Quadrant geplaatst. Het bedrijf ziet de hernieuwde plaatsing als bewijs dat er in de markt een duidelijke vraag is naar haar Customer Interaction Management (CIM) oplossingen. Daarnaast onderstreept Teradata het belang van de solide strategische richting die zij gekozen heeft voor Integrated Marketing Management als geheel. Naast Customer Interaction Management omvatten Teradata’s Data Driven Marketing oplossingen onder meer Marketing Operations, Digital Messaging, Analytics en Data Warehousing functionaliteit, zodat klanten effectievere marketingprestaties kunnen leveren.
Het Gartner rapport stelt dat: “MCCM leiders presteren beter in algeheel campaign management voor standaard en geavanceerde campagnes, alsook voor de integratie met digital marketing. Leaders zijn goed zichtbaar in de markt, hebben een hoge marktpenetratie, een sterk momentum en een strategische visie voor de groei van de campagne management business.”
“Klanten die met Customer Interaction Management en digital marketing oplossingen van Teradata werken, kunnen zich onder de meest geavanceerde en ontwikkelde bedrijven ter wereld scharen. Deze bedrijven erkennen het belang van Data Driven Marketing en werken actief met Teradata, omdat ze weten dat Teradata hen als geen ander kan helpen om in hun branche marktleider te blijven en solide, meetbare marketingresultaten te leveren.” aldus Gonzalo Hidalgo, general manager IMM/Customer Interaction Management bij Teradata Applications.
Over het Magic Quadrant
Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services die in het Magic Quadrant staan, aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen de leveranciers met de hoogste ratings te selecteren. Gartner research publicaties bestaan uit de meningen van Gartner’s research organisatie en moeten niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.
Over Teradata
Teradata Corporation (NYSE: TDC), is wereldwijd marktleider in analytische data platforms, marketing applicaties en diensten die organisaties in staat stellen om de best mogelijke beslissingen te nemen om concurrentievoordeel te bereiken. Teradata’s toonaangevende Integrated Marketing Management (IMM) oplossingen vergroten de productiviteit en performance van marketingorganisaties via een datagerichte benadering die ervoor zorgt dat de complexiteit van de snel veranderende marketing omgeving vermindert. Voor meer informatie, kijk op www.teradata.com
Voor meer informatie
Corine van Rijn, Marketing Manager Northern Europe, T 020 5128171, E corine.vanrijn@teradata.com, of kijk op www.teradata.com
Media Contact
Carolijn Peelen, T 06 5328 0936, E carolijn@peelen.nu
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.