Geplaatst door Unit4

The Colour Kitchen stoomt leerlingen klaar voor arbeidsmarkt met Unit4 Student Manageme

Utrecht, 28 november 2017 – The Colour Kitchen kiest voor Unit4 Student Management om efficiënter te kunnen werken en de ontwikkeling van hun leerlingen beter inzichtelijk te krijgen. Op 1 november ging de organisatie over op dit next-generation studenteninformatiesysteem. Gefaciliteerd door partner Accenture, heeft de strategische, nauwe samenwerking tussen Unit4en Capgemini geleid tot een succesvolle implementatie. The Colour Kitchen is een organisatie die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt klaarstoomt voor een nieuwe start en heeft ruim 200 leerlingen verdeeld over 24 locaties. “Daardoor hadden we de behoefte om efficiënter te werken”, vertelt directeur Joske Paumen. “Nu doen we alles nog in spreadsheets.” Vanwege de aard van de organisatie ging The Colour Kitchen niet over een nacht ijs bij de keuze voor een nieuw systeem: maar liefst 33 systemen werden geïnventariseerd en daarbij kwam Unit4 als beste keus naar voren.

Paumen: “Omdat wij zowel onderwijs- als reïntegratieprogramma’s aanbieden, zochten we een oplossing die goed met beide functies kan omgaan. We willen onze mensen langere tijd kunnen volgen, ook op hun nieuwe werkplek. Unit4 biedt dat. Bovendien heeft Unit4 in veel landen al ervaring met grote onderwijsinstellingen. Daarbij heeft de uitstraling en gebruiksvriendelijkheid van Student Management duidelijk meerwaarde.”

Dankzij Student Management krijgt The Colour Kitchen inzichten in de ontwikkelingen van de leerlingen. Opleiders en coaches voeren niet alleen de harde resultaten in het systeem in, maar ook persoonlijke ontwikkeling wordt meegenomen. Paumen: “Wij willen graag zoveel mogelijk maatschappelijke impact maken, wat ook centraal staat in onze campagne NO SOCIAL WASTE. Het doel is om al het onbenut talent dat nu thuis op de bank zit een nieuwe kans te geven. Om onze maatschappelijke impact te realiseren moeten we de leerling zeer goed kunnen volgen. Dat doen we door zoveel mogelijk data te verzamelen, met die data kunnen we zichtbaar maken wat we bereiken. Niet alleen per leerling, maar ook over het geheel.”

Daarmee maakt Student Management het de medewerkers niet alleen makkelijker om resultaten bij te houden en data in te voeren, het pakket ondersteunt ook het verhaal van The Colour Kitchen naar buiten toe. “We kijken erg uit naar de komst van ons nieuwe systeem”, aldus Paumen. “Vooral de coaches en de praktijkbegeleiders. Zij zijn straks aanzienlijk minder tijd kwijt met administratieve taken. En die tijd kunnen ze weer besteden aan wat ze het liefst doen en wat ook het belangrijkst is: het begeleiden van onze leerlingen.”

Tom Dehouck, Managing Director Unit4: “Wij zijn erg onder de indruk van het concept van The Colour Kitchen en de betrokkenheid van de medewerkers. Met Unit4 Student Management zijn de coaches en begeleiders nu beter tot in staat om het maximale uit elke leerling te halen en geen talent onbenut te laten. Daarnaast levert onze oplossing nieuwe inzichten op, die The Colour Kitchen weer verder helpen. Nadat in korte tijd al meer dan dertig internationale instellingen voor Unit4 Student Management kozen, zijn wij er erg trots op dat The Colour Kitchen Unit4 heeft geselecteerd als haar voorkeursleverancier. Dit versterkt onze strategische keuze om ons als ERP-leverancier met innovatieve software op het onderwijs te richten.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Unit4
Unit4 is een toonaangevende leverancier van bedrijfssoftware voor dienstverlenende organisaties. Met ruim 4000 medewerkers wereldwijd genereert Unit4 een jaarlijkse omzet van meer dan 500 miljoen euro. Unit4 levert ERP, branchegerichte en best-in-class applicaties. Duizenden organisaties uit sectoren als zakelijke en publieke dienstverlening, onderwijs, non-profit, vastgoed, groothandel en financiële dienstverlening werken met business software van Unit4. Unit4. In business for people.

Voor meer informatie: http://www.unit4.com/nl, Twitter @Unit4_NL en LinkedIn.