Industry Wire

Thuiswinkel.org verwelkomt Gamma als 2000e lid

Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels in Nederland, heeft haar 2000e lid mogen verwelkomen. Het 2000e lid is Gamma, vlak na Decathlon (1999e lid) en vlak voor Voetbalontour.nl (2001e lid).

Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org, noemt het verwelkomen van het 2000e lid een belangrijke mijlpaal. “Thuiswinkel.org maakt nog altijd een onstuimige groei door. Ruim anderhalf jaar geleden verwelkomden we ons 1500e lid. Dat we er in zo’n korte tijd 500 nieuwe leden bij hebben gekregen is heel bijzonder. Het toont aan dat de markt op alle fronten kiest voor kwaliteit: webwinkels kiezen voor een non-profit en no-nonsens kwaliteitskeurmerk, consumenten vertrouwen terecht op de kwaliteitseisen waar het Thuiswinkel Waarborg voor staat.”

Gamma
Thuiswinkel.org is blij met Gamma als 2000e lid. “De bouwmarktsector is relatief laat begonnen met het verkopen via internet. Dat Gamma het direct goed aanpakt, blijkt uit hun lidmaatschap van Thuiswinkel.org,” aldus Nijpels.

Laurens Miedema, Cross Channel Manager bij Gamma: “Als marktleider in ons segment wilden wij ons graag verbinden aan Thuiswinkel.org. Het Thuiswinkel Waarborg toont aan dat je ook online een betrouwbare partij bent. Met het voeren van het Thuiswinkel Waarborg laten we zien dat we voldoen aan alle voorwaarden, de marktstandaarden en de huidige wet en regelgeving. Door de goede samenwerking met Thuiswinkel.org verliep de certificering soepel.”

Bevorderen van vertrouwen
De leden van Thuiswinkel.org worden gecontroleerd en gecertificeerd op tal van belangrijke punten. Wanneer een webwinkel het Thuiswinkel Waarborg voert, toont dit aan dat het bedrijf voldoet aan alle eisen die Thuiswinkel.org stelt aan ondernemingen die lid willen worden. Ed Nijpels: “Een van onze belangrijkste doelstellingen is het bevorderen van vertrouwen in online kopen. Als webwinkels het Thuiswinkel Waarborg voeren, dan weet de consument dat ze met een betrouwbare partij zaken doen. Sinds 2009 worden alle aangesloten leden van Thuiswinkel.org onafhankelijk van de vereniging gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg op juridische, financiële en veiligheidsaspecten. Leden van Thuiswinkel.org zijn te herkennen aan het Thuiswinkel Waarborg.”

Belangenbehartiging in Nederland ‘and beyond’
Naast het bevorderen van vertrouwen in koop op afstand, zet Thuiswinkel.org zich in voor de belangen van webwinkels, zowel in Den Haag als in Brussel. “Onze leden realiseren samen ruim 70% van alle online consumentenbestedingen in Nederland. Zij komen uit uiteenlopende branches, waarvan een groot deel uit ‘travel’, ‘financials’, ‘home & garden’, ‘fashion’, ‘technics/IT/office’, ‘consumer electronics’ en ‘sport/toys’. Met zo’n grote achterban maken wij ons sterk in Den Haag. Daarnaast participeren wij in Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie voor webwinkeliers, waardoor wij ook op Europees gebied de belangen behartigen,” aldus Nijpels.

De vereniging fungeert ook als kenniscentrum voor de branche door onderzoek te doen naar ontwikkelingen in de markt, zoals met het onderzoeksproject Shopping2020. Leden en business partners van Thuiswinkel.org hebben als voordeel van hun lidmaatschap dat zij gratis toegang krijgen tot deze onderzoeken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht