Geplaatst door TIE Kinetix

TIE Kinetix moderniseert webshop van Emobiel.nl

Op het gebied van mobiel internet is Emobiel de enige aanbieder in Nederland die naar keuze op twee verschillende niveaus kan filteren. Op deze manier kunnen ze gebruikers afschermen van websites met ongewenste inhoud. Door een wijziging in mobiele proposities was het noodzakelijk om de bestaande website te moderniseren om het bredere aanbod beter te kunnen faciliteren.

De webshop van Emobiel.nl is gericht op mobiele diensten waarbij kostenbeheersing en verantwoord internetgebruik belangrijke kernwaarden zijn. Voorheen leverde Emobiel alleen abonnementen, nu is dat uitgebreid met pre-paid.

“Na evaluatie hebben we voor TIE Kinetix gekozen omdat zij veel ervaring hebben met telecom webwinkels”, zegt Paul van Utrecht, directeur Emobiel. “De kracht van TIE MamboFive Commerce Suite is dat TIE complexe E commerce vraagstukken aan kan. Zo kunnen de pre-paid kaarten via de webshop worden opgewaardeerd en via iDeal worden afgerekend en dankzij de koppeling met de mobiele operator wordt de pre-paid kaart vrijwel op hetzelfde moment bijgeschreven. Wij zijn hierdoor in staat aanzienlijk meer omzet te genereren. Tot voor kort was het namelijk gangbaar dat consumenten enkel opwaardeerkaarten konden kopen via bijvoorbeeld winkels en supermarkten. De lancering van de webshop is zeer succesvol verlopen. De orders kwamen meteen binnen, daarbij viel ons op dat het bestelproces nu zonder klantvragen verloopt. De vorige shop leverde ons veel vragen op, nu worden er orders geplaatst zonder dat er interactie nodig is met onze medewerkers op kantoor.”

Jan Sundelin, CEO van TIE Kinetix: “TIE heeft de noodzakelijke know-how en ervaring op het gebied van E-commerce en met toepassing daarvan in de telecom sector, en kan dit soort projecten dus snel en efficiënt uitvoeren. Onze software kan worden geconfigureerd op basis van de E commerce strategie van de klant, zodat wij kunnen blijven voldoen aan de functionele wensen en eisen van de klant.”

Profiel TIE Kinetix
TIE Kinetix levert innovatieve software oplossingen in een web omgeving. De oplossingen helpen alle handelspartners in de supply chain om probleemloos samen te werken op de belangrijkste E-commerce processen: marketing, sales en fullfilment. Met het TIE Kinetix concept biedt de onderneming een ‘Total Integrated E-commerce’ concept dat bestaat uit drie innovatieve platforms voor Business Integration (o.a. e-facturering, XML/EDI datasynchronisatie), Content Syndication en E-commerce. De ‘Total Integrated E commerce’ oplossingen minimaliseren de energie die nodig is voor een transactie cyclus in de supply chain en geeft klanten het voordeel om kosten te verlagen, en omzet en winst te maximaliseren.
TIE Kinetix heeft meer dan twee decennia ervaring in het ontwikkelen en implementeren van wereldwijde E-commerce standaarden. TIE Kinetix is een beursgenoteerde onderneming (NYSE Euronext: TIE Holding) met kantoren in de Verenigde Staten, Australië, Frankrijk en Nederland.

Voor verdere informatie:

TIE Kinetix