T-Mobile kiest Ericsson voor nieuwe OTT tv-dienst KNIPPR

Rijen – Ericsson (NASDAQ: ERIC) is geselecteerd voor het leveren van het online video-platform voor KNIPPR, de nieuwe over-the-top (OTT) tv-dienst van T-Mobile. Met de meerjarige overeenkomst biedt Ericsson een complete end-to-end online videodienst, waaronder contentmanagement en -voorbereiding, het beheer van digitale rechten en content delivery-netwerken (CDN’s). Ericsson levert hiervoor een breed en groeiend scala aan lineaire OTT tv-zenders, waaronder een uitgebreide selectie van content-on-demand. Deze nieuwe generatie tv-dienst is in juni van dit jaar geïntroduceerd. KNIPPR is compatibel met zowel Chromecast als Apple TV (vierde generatie) en daarnaast ook beschikbaar in een webversie en als app voor tablets en smartphones.
Ericsson levert, als onderdeel van de overeenkomst, tevens metadata-diensten voor de Elektronische Programma Gids (EPG) van de nieuwe OTT tv-dienst. Het wereldwijde contentportfolio van Ericsson omvat meer dan tien miljoen films en programmatitels in meer dan 35 talen. Wereldwijd maken meer dan 200 miljoen mensen wekelijks gebruik van de uitgebreide metadata van Ericsson.
Johan Trouwborst, manager KNIPPR: “De consument van vandaag wil zelf de regie over de tv-diensten en de content die hij afneemt en waarvoor hij betaalt. Onze nieuwe, kabelvrije, interactieve tv-dienst biedt iedereen in Nederland de gelegenheid op basis van zijn persoonlijke interesses een zenderaanbod samen te stellen, bovenop KNIPPR Basis. Alle content kan hij waar en wanneer hij maar wil bekijken, op een scherm naar keuze. Zo zit de kijker niet meer vast aan dure combipakketten met (te) veel zenders waar hij toch nooit naar kijkt, maar wel voor betaalt. KNIPPR biedt ultieme keuzevrijheid. Met de technologie en kennis van Ericsson hebben we een innovatieve tv-dienst kunnen introduceren, die consumenten tv-content van hoge kwaliteit ‘á la carte’ biedt.”
Rob Wolters, Algemeen Directeur Ericsson Nederland zegt hierover: “De manier waarop het publiek content kijkt is drastisch veranderd. Het is nu belangrijker dan ooit dat content eenvoudig beschikbaar is, altijd, overal en op elk apparaat. Onze managed service neemt de complexiteit en uitdagingen weg die horen bij het implementeren van een complete end-to-end online tv dienst voor elk connected apparaat. Hierdoor kunnen onze klanten zich richten op hun corebusiness: kwalitatieve content en een uitstekende consumentenervaring. We zijn trots met T-Mobile samen te werken aan hun next generation tv-dienst.”
De online video-dienst van Ericsson combineert OTT-delivery en -playout, voor de efficiënte levering van content aan consumenten. De dienst wordt aangedreven door Ericsson Managed Player, een zeer schaalbare, adaptieve bitrate-gebaseerd technologieplatform voor het leveren van intelligente OTT-video aan cross-platform connected-apparaten. De live-kanalen worden op afstand bediend vanuit Ericsson’s broadcast en media services-hub in Hilversum.
Kijk hier voor meer informatie over het Broadcast en Media Services portfolio van Ericsson.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.