Geplaatst door T-Mobile Nederland

T-Mobile opent haar deuren voor jong technisch talent

Den Haag – Vandaag ontvangt T-Mobile een groep van 52 meiden tussen de 12 en 15 jaar van het Haagse Technasium voor een IoT (Internet-of-Things)-workshop. Uit recente cijfers van het CBS blijkt dat steeds meer meiden voor techniek kiezen. T-Mobile wil de nieuwe generatie technici goed voorbereiden op de toekomst.
Tisha van Lammeren, directeur Marketing T-Mobile: “Deze meiden laten vandaag zien dat techniek heel erg boeiend kan zijn. We zijn blij dat we met deze workshops een bijdrage kunnen leveren aan hun ontwikkeling en hun interesse in techniek verder aan kunnen wakkeren.”
De meiden gaan een bijzondere IoT-workshop volgen, waar ze een ‘IoTulp’ gaan maken. Deze tulpen worden voorzien van een sensor, zodat de groei en bloei in kaart wordt gebracht door temperatuur, licht en vocht te meten. De groei en ontwikkeling van deze tulpen kunnen vervolgens op afstand worden gevolgd.
Over het Technasium
Op het Technasium staat het speciaal ontwikkelde vak ‘Onderzoek & Ontwerpen’ (O&O) centraal. Het gaat om denken en doen. Het bedrijfsleven geeft concrete opdrachten die uit twee elementen bestaan: een onderzoek doen en een ontwerp maken. Leerlingen gaan in groepjes aan de slag. Niet alleen op school, maar ook op de werkvloer van het bedrijf. Ze zien daar welke werkzaamheden er worden verricht en wat je daarvoor moet kunnen. T-Mobile vindt het belangrijk om al in een vroeg stadium in contact te komen met deze nieuwe generatie techinici.
T-Mobile & IoT
T-Mobile is in 2017 begonnen met een landelijk dekkend NarrrowBand-IoT netwerk. In juni 2017 ging het Early Access-programma van start. Er is in het afgelopen jaar veel geleerd van de 400 bedrijven die gebruik hebben gemaakt van dit programma, deze klantreacties zijn gebruikt als basis voor het complete IoT aanbod.
####
Over T-Mobile Nederland
T-Mobile Nederland heeft zeer recent voor de derde keer op rij de erkenning gekregen voor het best geteste netwerk en laat daarmee in de praktijk zien dat technologie een van de belangrijkste pijlers is voor de toekomst. Met bijna 3,9 miljoen mobiele klanten is T-Mobile één van de grootste aanbieders van telecommunicatie en is toonaangevend op het gebied van mobiel internet. Met baanbrekende proposities en het best geteste netwerk, daagt T-Mobile consumenten en bedrijven uit om nog meer te halen uit de mogelijkheden van mobiel internet. Daarbij kiest T-Mobile voor Unlimited. Unlimited is ontdekken dat we dankzij technologie meer kunnen dan we denken. T-Mobile Nederland voert de merken T-Mobile en Ben.