Industry Wire

Geplaatst door Sanoma

Toe aan TUI

Nederlanders. Een hardwerkend volk. Soms iets té. TUI is op zoek naar die harde werkers, die mensen die maar blijven doorgaan, zich altijd belangeloos inzetten voor anderen maar teveel hooi op hun vork nemen. De reisorganisatie heeft de krachten gebundeld met digitaal bureau GuiltyPeople, retailbureau Crossmarks, Sanoma en SBS voor een sympathieke crossmediale campagne.

De tv- en radiocommercials laten de consument inzien dat hij echt toe is aan vakantie. Want als je elke ochtend hoopt dat er een cocktail uit de koffieautomaat komt, je tijdens de lunch naar gegrilde visjes verlangt en een glas wijn, dan ben jij echt toe aan TUI.  Hiermee willen we laten zien dat mensen elkaar vakanties gunnen.

De andere communicatiemiddelen hebben een meer sociaal aspect: je nomineert ‘harde werkers’ in je omgeving, die er echt even tussenuit moeten, voor een TUI- last minute. Op www.toeaantui.nl geef je een collega, vriend(in) of een familielid op en laat hem of haar dit weten met een gepersonaliseerde video op Facebook en/of WhatsApp. Meer dan 15.000 harde werkers zijn inmiddels genomineerd voor een TOE AAN TUI-vakantie. In Shownieuws overvallen Tim Douwsma, Kim-Lian van der Meij, Viktor Brand en Airen Mylène de genomineerden op ludieke wijze. De eerste winnaar geniet inmiddels van een verdiende vakantie op Mallorca. In Shownieuws overvallen Tim Douwsma, Kim-Lian van der Meij, Viktor Brand en Airen Mylène de genomineerden op ludieke wijze. De eerste winnaar geniet inmiddels van een verdiende vakantie op Mallorca;
http://www.show.nl/video/clips/2016/viktor-brand-heeft-zonnige-verrassing-voor-gosia/

‘Deze 360 graden campagne waarbij we alle middelen inzetten zorgt voor een grotere herkenning van ons merk en leidt tot sociale interactie. Klanten nomineren bekenden die een vakantie verdienen. Deze manier van een last minute aanbieden past in onze ambitie om de klant centraal te stellen. ‘ zegt Edwin Hof Director Digital Marketing TUI.

Op 23 juni vierde TUI de start van de zomer met een TOE AAN TUI-avond. Klanten werden uitgenodigd om naar de winkel te komen met hun koffer en het Toe AAN TUI-kofferlabel.  Zo maakten ook zij kans op de Last Minute.

De ‘TOE AAN TUI’ campagne loopt tot 27 augustus. De komende periode worden ‘harde werkers’ elke week verrast met een welverdiende vakantie door Shownieuws en TUI.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht