Toename real-time Fan Marketing door groei ‘connected stadions’

Met het sluiten van een 3-jarige overeenkomst met TIBCO Software zet Sports Alliance, Europa’s eerste Fan Marketing provider, een belangrijke stap op weg naar een real-time data infrastructuur voor sportorganisaties. Sports Alliance gaat haar huidige data integratie platform vervangen door de TIBCO ActiveMatrix BusinessWorks®. Het TIBCO platform vormt de basis voor real-time Fan Marketing toepassingen, zoals het sturen van een SMS met een welkomstboodschap of een aanbieding zodra een supporter het stadion binnenkomt. Met de komst van meer ‘Connected Stadions’ verwacht Sports Alliance dat het belang van real-time marketing toepassingen in de sportwereld alleen maar sneller toeneemt.
Omdat Sports Alliance marktleider is in de bijzondere en zichtbare niche markt van de professionele sport, heeft TIBCO voor deze strategische samenwerking gekozen. Hierdoor worden TIBCO’s producten en diensten beschikbaar gemaakt voor alle klanten van Sports Alliance in Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Ideale partner
De samenwerking tussen TIBCO en Sports Alliance is bijzonder omdat TIBCO, als leverancier van Enterprise Grade Software, normaal gesproken alleen werkt met multinationals. De samenwerking is tot stand gebracht door Dick de Heus van HEUS Advies, die als agent voor TIBCO in de Sport en Leisure markt opereert en waarmee Sports Alliance al op regelmatige basis samenwerkt.
Hans Delleman, Directeur Nederland van TIBCO: “Wij hebben voor Sports Alliance gekozen, niet alleen omdat zij al voor 65 verschillende professionele sportsclubs werken, maar vooral ook omdat Sports Alliance uniek is gepositioneerd en zo het meeste kan halen uit het real-time marketing potentieel van onze producten. Sports Alliance biedt al Fan Marketing diensten aan, maar met onze software komen daar real-time Fan Marketing diensten bij. Dat maakt Sports Alliance de ideale partner voor TIBCO in de sportwereld.”
Uitbreiding Fan Marketing diensten
“In onze visie is real-time data de toekomst van Fan Marketing. Ontwikkelingen als ‘connected stadiums’, het openen van de markt voor online wedden en mobiele club apps, vragen om real-time inzicht in het gedrag van de fans. Wij zijn trots dat een multinational als TIBCO voor ons heeft gekozen om gezamenlijk real-time Fan Marketing diensten te gaan ontwikkelen. Door deze samenwerking, in combinatie met onze eerdere samenwerking met Adobe Campaign, zijn wij klaar voor de real-time data toekomst.” aldus Henk-Frits Verkerk, Directeur Sports Alliance Nederland.
Over Sports Alliance
Sports Alliance is marktleider in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en België op het gebied van Supporter Marketing Diensten voor sportclubs en Liga’s. Sports Alliance heeft een veelheid aan ervaring in Marketing & IT en verkoopt deze ervaring in de vorm van Marketingdiensten. Deze diensten zijn speciaal ontworpen voor alle partijen die willen uitblinken op het gebied van club-supporter en liga-supporter relaties. Sports Alliance helpt onder andere clubs als Feyenoord, Aston Villa FC, Tottenham Hotspur, Vitesse, ADO Den Haag en Heracles om een Supporter Marketing platform te realiseren en te onderhouden en treedt hierbij op als Data Manager, System Integrator en Marketing Consultant.
Voor meer informatie: www.sportsalliance.nl/nl
Over TIBCO
TIBCO Software Inc. is de wereldleider op het gebied van infrastructure en business intelligence software. Of het nu gaat om cross-selling, het optimaliseren van voorraden of het real-time printen van een aanbieding op een kassabon, TIBCO biedt haar klanten het ‘Two-Second Advantage’. Dit is het vermogen om de juiste informatie op het juiste moment te verzamelen en daar onmiddellijk op te reageren zodat een competitief voordeel ontstaat. TIBCO doet dit met een brede mix van innovatieve producten en services.
Voor meer informatie: www.tibco.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.