Industry Wire

Top 10 advocaten- en notarissenkantoor Pels Rijcken klaar voor digitaal dossier met eConnect van ETTU

GOUDA, 3 juli 2014 – De advocaten en assistants van advocaten- en notarissen kantoor Pels Rijcken & Drooglever Fortuijn gaan over op het digitaal dossier met eConnect van ETTU. Aanleiding is de toekomstige digitalisering van de rechtspraak en de behoefte aan een schaalbaar, open platform om op gebruiksvriendelijke wijze zaakgericht samen te werken. eConnect wordt hierbij gekoppeld aan Epona DMSforLegal, waarmee onder andere e-mail eenvoudig vanuit Microsoft Outlook naar SharePoint overgezet kan worden. Op deze manier ontstaat er op een plek een compleet en betrouwbaar digitaal dossier met alle informatie.

Waar op dit moment het papieren dossier nog leidend is, willen de advocaten snel toe naar één centraal en digitaal dossier per zaak waarbij het eenvoudig is om alle zaakgerelateerde documenten (PDFs, e-mails, foto’s, scans, cd-roms) toe te voegen. Daarnaast zorgt de integratie met Microsoft Lync voor uitgebreide mogelijkheden om onderling te communiceren.

Evert Verheul, projectleider en functioneel beheerder Document Management Systeem bij Pels Rijcken: ”Met eConnect van ETTU en Epona DMSforLegal koppelen wij het beste van twee werelden: Een stabiel en bewezen DMS bouwsteen op Microsoft SharePoint in combinatie met een Outlook plug-in om de digitale dossiers vanuit Microsoft Outlook te managen. Advocaten werken vanuit Outlook, daar zit de grootste bron van informatie in opgeslagen. Met de koppeling wordt het eenvoudig om deze informatie toe te voegen aan het digitale dossier. De bewezen oplossingen bieden efficiency en extra mogelijkheden voor de toekomst, zoals elektronische handtekeningen, workflow management en koppelingen met een persoonlijke pagina en het intranet. Voor onze advocaten wordt het eenvoudiger om samen in dossiers te werken. De ‘Proof of Concept’ die wij met ETTU hebben uitgevoerd, heeft enthousiaste advocaten en assistants opgeleverd. Dankzij vertrouwde elementen en de hoge gebruiksvriendelijkheid kunnen zij intuïtief en snel werken.”

Marjan Hermkes-van Ham, directeur Epona Legal B.V: “Dankzij de integratie van Epona DMSforLegal met eConnect, zorgen we ervoor dat gebruikers gewoon binnen hun vertrouwde kantooromgeving blijven werken en toch beschikken over de uitgebreide documentmanagement functionaliteit die eConnect biedt. Meer en meer advocatenkantoren kiezen voor Microsoft SharePoint als documentmanagement oplossing. Als opstap vanuit hun praktijkmanagement systeem, maar ook als vervanging van hun huidige, meer traditionele documentmanagement systeem. Wij zijn dan ook enthousiast over de samenwerking met ETTU voor dit project.”

Piet Vink, mede-eigenaar van ETTU: “De rechtspraak in Nederland gaat steeds meer gebruik maken van digitale mogelijkheden en een en ander moet eenvoudiger en efficiënter. Pels Rijcken loopt in deze ontwikkelingen voorop en neemt een strategische stap door te kiezen voor eConnect in SharePoint. Het is mooi om te zien dat Pels Rijcken voor ETTU heeft gekozen na het succesvol verlopen Proof of Concept traject.”

###

Over Pels Rijcken
Pels Rijcken behoort tot de top 10 van advocaten- en notarissenkantoren in Nederland. Het kantoor is gespecialiseerd in het leveren van hoogwaardig juridisch maatwerk voor toonaangevende cliënten zoals de Nederlandse staat, provincies en gemeenten, maar ook toezichthouders en grote (inter)nationale ondernemingen. Pels Rijcken is lid van First Law International, een wereldwijd netwerk van de beste onafhankelijke advocatenkantoren in 50 landen. Vanuit het kantoor in Den Haag zetten 300 professionals zich in voor optimale service- en dienstverlening. De landsadvocaat is één van de 34 partners. Zie voor meer informatie www.pelsrijcken.nl.

Over ETTU
ETTU levert Microsoft SharePoint oplossingen en diensten om de samenwerking binnen overheid en bedrijfsleven te verbeteren en zo de productiviteit te verhogen. Via gebruiksvriendelijke SharePoint portalen stelt ETTU organisaties in staat om informatie en documenten centraal te delen en te beheren. Hierdoor kunnen zij efficiënter werken en betere beslissingen nemen. Klanten van ETTU zijn onder meer Arcadis, ABN AMRO, Delta, Heineken, Inspectie Jeugdzorg, Rijkswaterstaat, TU Delft en Zilveren Kruis. ETTU is opgericht in 2006 en telt ruim 75 medewerkers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Gouda. Zie ook: www.ETTU.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht