Geplaatst door TopForce

TopForce wint aanbesteding Content Integratie voor Rijksportaal

TopForce realiseert Content Integratie Systeem voor het Rijksportaal
Rotterdam, 7 juni 2010, TopForce is als hoofdaannemer gecontracteerd voor de realisatie van het Content Integratie Systeem (CIS) voor de Digitale Werkomgeving Rijksdienst (DWR). DWR is de projectorganisatie die als doel heeft de samenwerking tussen, en efficiency van, rijksambtenaren te vergroten. In dit Europese aanbestedingstraject wordt met e-Spirit en Ordina als onderaannemers gewerkt; e-Spirit levert het content integratie pakket FirstSpirit, Ordina zal de oplossing ‘in beheer’ nemen nadat deze gerealiseerd is.

Voordelen overheidsbrede Rijksportaal
Het Rijksportaal is één van de belangrijkste instrumenten die door de DWR projectorganisatie wordt gerealiseerd. Deze portal of werkomgeving vervangt dertien reeds bestaande separate intranet sites van de diverse departementen. Door de centralisatie worden er voordelen gerealiseerd op het gebied van kostenreductie, gebruiksgemak en transparantie. Omdat het een groot project is wordt veel aandacht gegeven aan training, migratie van bestaande content en het adoptieproces van de afzonderlijke departementen.
De flexibele aanpak TopForce

Het Content Integratie Project kent een fixed price, fixed time verplichting wat voor zo’n groot IT-project een unicum genoemd mag worden. Een ander opvallend aspect van de manier waarop TopForce de opdracht invult is dat het project op basis van een zogenaamde Scrum-aanpak wordt gerealiseerd. Paul McFedries (Project Manager voor TopForce) zegt hierover; “We verwachten veel van de zogenaamde ‘Scrum-aanpak’ die we op dit project inzetten. Doordat het traject in drie ‘scrums’ wordt opgeleverd krijgt DWR drie keer de gelegenheid om het project ‘aan te scherpen’. Op deze manier bied je de klant de mogelijkheid om in zijn voordeel te doen met wat in de loop van het traject geleerd is.

Over TopForce
TopForce realiseert portals, digitale werkplekken en Business Intelligence oplossingen. We doen dit vanuit een visie die de TopForce medewerkers delen en uitdragen: “Zet de behoeften van de eindgebruiker centraal, en bouw daar je oplossing omheen”. Zo worden de eindgebruikers van onze klanten effectiever, krijgen ze meer plezier in hun werk, wordt er meer winst gemaakt en de klantenbinding versterkt.
Meer dan 100 Portals, digitale werkplekken en Business Intelligence projecten
Sinds 1999 zijn meer dan 100 Portals, digitale werkplekken en Business Intelligence projecten opgeleverd voor klanten zoals de NS, de Rijksoverheid, Achmea, Johnson&Johnson, Dow Jones-Factiva en vele anderen. Sinds begin 2010 hebben we een strategisch partnership met T-Systems en lanceren we samen de digitale werkomgeving ‘in the Cloud’.

Behoeftes eindgebruiker centraal
De oorsprong van TopForce ligt in het implementeren portals, intranetten en HR oplossingen ‘op’ SAP-portal, SAP-HR en Netweaver omgevingen. Doordat we de eindgebruiker centraal stellen – in plaats van een software pakket – hebben we veel expertise opgebouwd in een breed scala aan diensten en pakketten. Zo breed dat we ‘boven’ de technologie staan. We zijn Special Expertise en Business Objects Partner van SAP maar ook partner van Microsoft, Adobe, e-Spirit, Mendix, Jahia en vele anderen. We spreken de taal van de business én IT en zijn in staat de afstand tussen deze disciplines te overbruggen. Gekoppeld aan de bereidheid om fixed time of fixed price contracten aan te gaan, durven we te stellen dat we de ideale technologie-partner zijn voor bedrijven en organisaties die willen excelleren.
Meer weten? Bel ons op +31(0)10 458 64 02

TopForce BV – Hofplein 20 – 3032 AC Rotterdam – +31(0)10 458 64 02