Geplaatst door The Communication Force

Toshiba Canvio Basiscs – compacte externe harde schijf voor supersnelle gegevensopslag

Neuss/Duitsland, 22 juli 2014 – Toshiba Storage Peripherals Division introduceert vandaag de nieuwe Canvio Basics. Een externe harde schijf in zakformaat waarmee je eenvoudig digitale gegevens kunt opslaan en organiseren. De schijf heeft een compact design en beschikt over USB 3.0, waardoor gegevens supersnel overgebracht kunnen worden – of je nu achter een bureau zit of onderweg bent.

De Toshiba Canvio Basics, leverbaar in drie uitvoeringen tot 2TB1, is perfect voor het opslaan van data, muziek en foto’s. Waar je ook heen gaat, je onmisbare documenten, digitale content en kostbare herinneringen zijn veilig vanwege de interne schoksensor en ‘ramp load’-technologie. De schijf is direct te gebruiken met Microsoft® Windows®, zonder dat er eerst software geïnstalleerd dient te worden en kan ook worden gebruikt met USB 2.0, aanwezig op oudere hardware.

“Consumenten hebben steeds meer behoefte aan snelle en uitgebreide oplossingen waarmee ze hun digitale gegevens overal mee naartoe kunnen nemen. Toshiba ontwikkeld voortdurend nieuwe manieren om dit mogelijk te maken en daarbij speelt het veiligheidsaspect een belangrijke factor. Consumenten willen oplossingen die meer doen dan alleen een back-up maken van gegevens binnen de muren van hun huis. Deze nieuwe harde schijf biedt de perfecte oplossing om hun gegevens overal veilig mee naartoe te nemen,” zegt Arnaud Bonvarlet, General Manager, Storage Peripherals Division, Toshiba Europe GmbH.

De nieuwe Canvio Basics zijn verkrijgbaar vanaf midden augustus leverbaar, tegen een adviesprijs van €55,- (500GB), €69,- (1TB), €105,- (2TB).