Geplaatst door Toshiba TEC

Toshiba TEC implementeert ESL-systeem bij GEPU

GEPU is een horeca groothandel in de regio Utrecht en biedt een totaal food- en non-foodpakket aan van meer dan 22.000 artikelen. Bij GEPU staat de klant centraal en dat is één van de redenen dat ervoor is gekozen gebruik te maken van elektronische schaplabels, geeft Wilbert van Putten, directeur van GEPU aan. “Door over te stappen op elektronische schaplabels kunnen we verschillen in prijzen op kassabonnen en het schap voorkomen en zal de consument nooit voor een onaangename verrassing bij de kassa komen te staan.” Daarnaast beschikt het personeel altijd over informatie wat betreft artikelvoorraad, schapindeling en logistiek en kan een prijswijziging, door middel van een afstandsbediening, onmiddellijk worden doorgevoerd. “Op deze wijze kunnen we snel, efficiënt en flexibel werken en onze klanttevredenheid optimaliseren”, aldus van Putten.

Dat GEPU voor Toshiba heeft gekozen is vanwege de vele mogelijkheden die het ESL-systeem van Toshiba biedt: “Het ESL-systeem van Toshiba is heel veelzijdig en biedt bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om labels voor diepvriesproducten te gebruiken, een mogelijkheid die niet bij elk systeem aanwezig is. Bovendien hebben wij bij een Plus Supermarkt kunnen zien hoe efficiënt het ESL-systeem werkt”, beargumenteert van Putten de keuze voor Toshiba.
Dennis van Tol, senior accountmanager bij Toshiba TEC, benadrukt het unieke van het ESL-systeem van Toshiba: “Vandaag de dag wordt er met veel verschillende radiogolven gewerkt, dat deze vaak gaan interfereren. Het door Toshiba geleverde systeem werkt met infrarood communicatie Naast het feit dat er dan geen interferentie aanwezig is, werkt infrarood erg snel en heeft het een laag energieverbruik. Een ander uniek gegeven is dat Toshiba zowel traditionele segment-based als volledig flexibel in te delen epaper/DotMatrix labels aanbiedt, waardoor de retailer bij elk product zelf kan bepalen op welke wijze de informatie wordt weergegeven.”
Vanwege het feit dat de implementatie van elektronische schaplabels op alle producten een hele grote verandering is, zijn bij GEPU de labels eerst op 400 producten getest. Van Putten maakt duidelijk dat tijdens deze testfase de elektronische schaplabels erg goed bevielen en dat daarnaast de samenwerking met Toshiba uitstekend verliep. “Daarom hebben we besloten al onze producten te voorzien van elektronische schaplabels”, aldus Wilbert van Putten. De bedoeling is dat aan het einde van de zomer het ESL-systeem geheel is geïmplementeerd.

Ook Gerard Pruijn, sales director bij TOSHIBA TEC is zeer te spreken over de samenwerking met GEPU. “GEPU is een professionele organisatie en wij zien het als een grote uitdaging om ons ESL-systeem bij hen te implementeren. De proef heeft uitgewezen dat ons systeem uitstekend werkt en dat bovendien de samenwerking vlekkeloos verloopt. Wij kijken er naar uit om alle 22.000 producten van GEPU te voorzien van een elektronisch schaplabel en zo de klanttevredenheid te optimaliseren!”

Over TOSHIBA TEC Europe
TOSHIBA TEC Europe (TERIS) beheert productplanning, marketing, verkoop, onderhoud en distributie van Point of Sale-systemen (POS), kassa’s, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen binnen heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika. TOSHIBA TEC Europe levert totaaloplossingen: van consulting en systeemontwerp tot systeeminstallatie, bediening en onderhoud.
TERIS heeft zijn hoofdkantoor in Brussel en telt drie divisies: Retail, Auto-ID en Services. TERIS is een onafhankelijk opererend bedrijf van Toshiba Corporation, de op zeven na grootste producent van elektronische/elektrische toestellen en het 91te grootste bedrijf ter wereld in termen van verkoop. Toshiba Corporation staat in Fortune Magazine op de achtste plaats van de meest gewaardeerde elektronicabedrijven ter wereld. Het is een toonaangevende producent van hoogtechnologische producten met meer dan 300 grote dochterbedrijven over de hele wereld. De wereldwijde omzet in 2008 bedroeg ongeveer 67,9 miljard US dollar.

Meer informatie over TOSHIBA TEC POS-systemen, kassa’s, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen, is te vinden op de TERIS website: www.toshibatec-eu.nl
Voor redactionele informatie:
Gerline van Wijnen – Influx PR, tel: +31 (0)55 3663034 of gerline@influx-pr.com

Tenzij anders gespecificeerd en/of gecrediteerd zijn alle afbeeldingen, illustraties, tekst en tekeningen, logo’s en logotypes auteursrechtelijk beschermd door en/of handelsmerken van de respectieve eigenaars. Alle rechten voorbehouden.