Industry Wire

Geplaatst door Continews

Tot 40% meer bereik met free publicity tijdens corona

Hillegom, 6 april 2020: Aangeboden nieuws genereert sinds eind februari bij media gemiddeld 40% meer bereik op het gebied van free publicity. Dit blijkt uit cijfers van PR-dienst Continews. Deze stijging in toegenomen bereikcijfers laat eenzelfde trend zien bij zowel grote als kleine landelijke media en ook lokale media. De trend valt zowel te herkennen bij algemeen nieuws als bij coronagerelateerd nieuws.
Zowel grote als kleine media genereren meer online bereik sinds er vanaf eind februari in Nederland meer aandacht is voor corona, zo blijkt uit cijfers van VINEX/NOBO.

“Wij merken dat nieuws dat wij aanbieden bij media voor onze klanten sinds eind februari gemiddeld 40% meer bereik genereert, volledig in lijn met wat de media zelf rapporteren”, aldus Casper van Diemen (CEO Continews). “Wij bieden gemiddeld zo’n veertig keer per maand nieuws aan bij verschillende media en zien over de gehele linie meer belangstelling. Ik vind het overigens typisch dat social media geen toename laat zien qua gebruikers. Dat had ik wel verwacht. Daar is duidelijk een verzadiging te zien. Alleen Twitter laat een toename zien qua gebruikers.”

Bron VINEX/NOBO

Niet alle organisaties willen communiceren
“Er zijn ook organisaties die niet willen communiceren in deze tijd. Dat is begrijpelijk”, vult Van Diemen aan. “Wij hopen natuurlijk dat alle organisaties waar wij voor mogen werken naar buiten willen treden met nieuws. Zowel bij positieve als negatieve ontwikkelingen kan het belangrijk zijn om je gezicht te laten zien in de markt en/of media. Ik snap natuurlijk ook dat je pet er niet naar staat wanneer je bezig bent met overleven. We proberen onze relaties echter te motiveren juist wél te communiceren nu nieuws met meer aandacht wordt geconsumeerd. Organisaties moeten blijven denken aan de klant van overmorgen.”

Veel maatschappelijke corona-initiatieven
Veel organisaties zetten zich in om anderen te helpen. Van Diemen: “Het is hartverwarmend om te zien dat veel organisaties hun skills belangeloos inzetten om anderen te helpen. Wij hebben ervoor gekozen dit ook te doen en deze initiateven te ‘boosten’. We hebben inmiddels voor verschillende initiatieven veel aandacht weten te genereren. Het is nog steeds mogelijk om jouw initiatief aan te melden via onze site. Het geeft een goed gevoel om aan de creativiteit en inzet van dit soort organisaties ook onze mogelijkheid om bereik te generen toe te voegen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht