Geplaatst door Trend Micro

Trend Micro Cloud-Powered XDR bewijst zijn waarde voor business

Amsterdam, 30 juli 2020 – Trend Micro, leider op het gebied van cloudbeveiliging, deelde vandaag de significante bedrijfswaarde die wordt gedreven door XDR- en Managed XDR-cloudoplossingen, die de detectie van en respons op bedreigingen optimaliseren. Uit recent onderzoek dat in opdracht van Trend Micro is uitgevoerd door ESG, blijkt dat organisaties een snellere detectie en minder alertmoeheid als gevolg van intelligent gebruik van data uit hun security controles ervaren (inclusief die voor endpoints, e-mail, servers, cloud-workloads en netwerken).

Volgens de recente bevindingen van onderzoeksbureau ESG* waar hier in augustus een whitepaper over zal worden gepubliceerd, zegt 85% van de organisaties dat het detecteren van en reageren op bedreigingen steeds moeilijker wordt door enerzijds een bedreigingslandschap dat de afgelopen twee jaar exponentieel groeide en geavanceerder werd en anderzijds door een gebrek aan hooggekwalificeerde beveiligingsexperts.
Trend Micro’s XDR-oplossing is zowel een op SaaS gebaseerd aanbod als een managed service, waarbij de ‘X’ verwijst naar de meest uitgebreide datasets van meer beschermingspunten, wat van cruciaal belang is om verborgen bedreigingen te vinden. De oplossing is onlangs door Forrester genoemd als leider op het gebied van bedrijfsdetectie en respons en heeft de hoogste initiële detectie in het MITRE ATT&CK-framework bereikt.
Organisaties worden vandaag geconfronteerd met ver ontwikkelde bedreigingen die zelfs geavanceerde bescherming kunnen omzeilen. De meeste van de huidige detectie- en responsbenaderingen werken echter in silo’s, zijn onvolledig en overstelpen de vaak beperkte beveiligingsteams met onsamenhangende waarschuwingen die weinig bruikbare informatie bevatten. Beveiligingsprofessionals melden dat ze momenteel wel in staat zijn om kritieke waarschuwingen te vinden, maar dat ze niet noodzakelijkerwijs het overzicht hebben om het probleem op te lossen omdat aanvullende details ontbreken.
ESG rapporteert dat slechts 30% van de organisaties er zeer zeker van is dat hun detectie & reponse-oplossing snel genoeg functioneert om de snelle ontwikkelingen van de bedreigingen in de volgende 12-24 maanden bij te houden. Bovendien negeren organisaties en (vaak overbelaste) IT-teams gemiddeld 32% van de beveiligingswaarschuwingen.
Trend Micro XDR was de eerste oplossing die een gecorreleerde detectie bood die verder gaat dan het endpoint. Trend Micro XDR verzamelt en analyseert gegevens uit e-mails, endpoints, servers, cloud workloads en netwerken om effectiever bedreigingen te zoeken, te detecteren en te neutraliseren. Het resulteert in een betere context, een beter begrip en een snellere, nauwkeurigere reactie op incidenten. ESG ontdekte dat organisaties met automatische data-aggregatietechnieken, zoals Trend Micro’s XDR-oplossingen, betere beveiligingsresultaten behalen. Zo zijn ze over het algemeen in staat om in uren ten opzichte van dagen te herstellen met een ratio van 83% ten opzichte van 66%.
De oplossing is ook beschikbaar als een managed service (MDR), om de werkdruk van beperkte interne teams verder op te vangen door hen 24/7 een volledige bedreigingsanalyse, detectie, responsplannen en herstelaanbevelingen aan te bieden.
“100% preventie bestaat niet meer, waardoor de focus op effectieve dreigingsdetectie en -respons komt te liggen. Met XDR pakken we het compleet anders aan met gecorreleerde detectie in traditionele silo’s om drukbezette IT-teams te helpen hun reactie op bedreigingen te optimaliseren”, aldus Steven Heyde, Regional Director Benelux bij Trend Micro. “Ik ben trots op de meerwaarde die onze oplossing aan ondernemingen biedt en op het feit dat we onze toewijding aan het beveiligen van de verbonden wereld opnieuw waarmaken.”
* ESG Research Insights Report, Validating Trend Micro’s Approach and Enhancing GTM Intelligence, 2020, wordt gepubliceerd in augustus 2020.

Over Trend Micro
Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity, zet zich in voor een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen. Door gebruik te maken van meer dan 30 jaar aan security expertise, global threat research en voortdurende innovatie biedt Trend Micro veerkracht voor bedrijven, overheden en consumenten met connected oplossingen voor cloudworkloads, endpoints, email, IoT en netwerken.
Met meer dan 6.700 medewerkers in 65 landen en zeer geavanceerde wereldwijde threat intelligence, beveiligt Trend Micro de verbonden wereld waarin organisaties opereren. Kijk voor meer informatie op www.trendmicro.nl.