Industry Wire

Geplaatst door Triple

Triple genomineerd voor twee Lovie awards voor redesign NLZiet

Met het vernieuwde NLZIET platform maakt Triple kans in de categorieën News & Entertainment en Music & Entertainment.

Modern redesign maakt NLZIET toekomstbestendig
De update van de streamingdienst is het meest recente resultaat van de jarenlange samenwerking tussen Triple en NLZIET, die al sinds 2014 bestaat.

Het doel van dit redesign was om de vormgeving, branding en technologie van het platform toekomstbestendig te maken, zowel front-end als achter de schermen. Het vernieuwde platform is afgestemd op de behoeften van moderne kijkers, met een focus op personalisatie, gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid en een natuurlijke kijkervaring.

Zo kunnen kijkers dankzij de tv-gidsfunctie makkelijk programma’s selecteren, kunnen favoriete programma’s gemarkeerd worden en krijgt de gebruiker automatisch bericht als er nieuwe afleveringen beschikbaar zijn.
De slimme omgeving weet, op basis van kijkgedrag, welke andere programma’s de kijker niet wil missen.

Verbeterde gebruikservaring
Na de lancering van het redesign is de gebruikservaring enorm verbeterd.
Een aantal belangrijke cijfers op een rij:

De gemiddelde kijktijd is omhoog geschoten met 51%
Programma’s zijn 42% beter vindbaar dankzij de nieuwe tv-gids
Startproblemen van video’s zijn afgenomen met 29%
40% verbetering in het vinden van nieuwe programma’s en het kijken van gemiste programma’s.
Sander de Vries, Account en Marketing Director bij Triple, “Dankzij de jarenlange samenwerking is er een vertrouwensband opgebouwd tussen Triple en NLZIET. Dankzij de intensieve samenwerking en vele brainstorms hebben we het platform echt samen vernieuwd. Ons werk voor NLZIET is een mooi voorbeeld van de combinatie tussen UI/UX design en mobile development die ons team in huis heeft.

Er kan tot 6 oktober gestemd worden op de case.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht