Trouwe klanten zorgen voor 78% van de omzet in een native app

Overhemden.com blijft innoveren na de succesvolle lancering van de eerste overhemden app ter wereld. Door een zogenaamd “rapid release” schema zijn in zes weken tijd al drie updates uitgebracht met nieuwe features. En voor 2017 staat de roadmap al vast. Met als doel: voor iedereen mobiel winkelen zo bereikbaar en gemakkelijk mogelijk maken want trouwe klanten genereren het grootste deel van de omzet in een native app.
Onderzoek: 12% van de klanten genereert 78% van de omzet
Volgens recent onderzoek van Radiumone een data gedreven marketingonderzoeksbedrijf in de V.S. zorgen vaste klanten op mobiele devices voor bijna 80% van de omzet. Het Pareto principe is dus ook apps een belangrijk begrip waarbij 12% van de klanten in het onderzoek 78% van de omzet genereerden. “We zien dat vaste klanten vaker terugkomen, langer in de winkel blijven en meer kopen dan klanten via het mobiele web of de desktop”. Binnen deze groep vaste klanten is een tweede doorsnede te maken van “high-value users” dat het verschil maakt voor de omzet zo meldt Radiumone.
Vaste klantenkaart in de nieuwe versie van de overhemden app
Om deze klanten te belonen zal in 2017 een mobiele klantenkaart geïntroduceerd in de app. Zo kan de consument eenvoudig sparen voor vouchers, gepersonaliseerde aanbiedingen ontvangen én de bestelgeschiedenis bekijken.
Lookbook 3.0
Een belangrijke functionaliteit zijn de lookbooks. Zo kan eenvoudig inspiratie opgedaan worden om te shoppen. Met de introductie van het “Lookbook 3.0” wordt dit verder vergemakkelijkt. Door het integreren en personaliseren van de verschillende lookbooks krijgt de consument een extra gepersonaliseerde ervaring.
Mobile friendly shoppen: 5 sterren beoordeling
Door de app wordt mobiel winkelen verder vereenvoudigd. Dit blijkt uit de waardering van de consument in de iOS app- en Google Play store. De app wordt gemiddeld met 5 sterren beoordeeld na de eerste maand van de introductie.
De app is te downloaden in de iOS Store en de Google Play Store. Kijk voor meer informatie op overhemden.com/apps.
Bronnen:
https://overhemden.com/
https://radiumone.com/mobile-data-report/
http://www.highstreetapp.com/blog/loyal-customers-account-for-78-of-all-retail-app-revenue
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.