Industry Wire

Geplaatst door Trinicom

TUI Nederland kiest voor Live Chat van Trinicom voor Arke.nl

Wilp, 26 juli 2011 – Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, heeft T5 Live Chat geïmplementeerd bij Arke.nl van TUI Nederland. Hiermee speelt TUI in op de toename van het aantal boekingen via internet en vergroot de service richting online klanten. Bovendien groeit de organisatie door de implementatie van T5 Live Chat mee met de tijd en moderne technologie. De bedoeling is dat na een succesvolle implementatie bij Arke.nl, de Live Chat ook zal worden geïmplementeerd bij andere websites van TUI Nederland.

Met 1,3 miljoen vakanties en een omzet van 1,4 miljard euro in 2010 is TUI Nederland marktleider in de Nederlandse reisbranche. TUI voert verschillende reismerken waaronder Arke, Holland International en KRAS. Sinds halverwege april is T5 Live Chat als eerste bij Arke.nl geïmplementeerd. De reden dat de T5 Live Chatmodule eerst bij dit reismerk is ingevoerd is dat TUI Arke heel sterk multichannel in de markt zet. Leo Ooms, Director Customer Services bij TUI Nederland: “Klanten kunnen Arke-reizen bij het reisbureau boeken, maar ook telefonisch en online. Bij deze multichannel aanpak sluit een kanaal zoals livechat uitstekend aan.”

“Wij merken dat klanten duidelijk de behoefte hebben om tijdens het boekingsproces nog wat te vragen of te checken. Met de T5 Live Chatmodule bieden wij deze mogelijkheid onmiddellijk aan. De synergie tussen het contactcenter en de chat is heel duidelijk aanwezig. En daar wordt nu al optimaal gebruik van gemaakt. Het aantal chatters dat een boeking voltooit, is dan ook boven verwachting hoog”, verklaart Ooms. De openingstijden van het TUI-contactcenter zijn heel ruim: zeven dagen per week tot elf uur ‘s avonds. De avonduren worden opgevangen door het eigen contactcenter in Curaçao. “Een mooie oplossing”, meent Ooms. “Het is belangrijk om de chat ook ‘s avonds in te zetten, want dan is de behoefte nog groter. Door het tijdsverschil kunnen ze daar tijdens lokale kantooruren de Nederlandse avonddienst bemannen. De bedoeling is dat T5 Live Chat op korte termijn ook in Curaçao wordt geïmplementeerd.”

TUI heeft meerdere leveraniers met elkaar vergeleken voor de aanschaf van een chatoptie. “We hebben voor Trinicom gekozen vanwege de perfecte aansluiting op de kennisbank. Nu staat alles in één systeem. Medewerkers kunnen alle informatie binnen dit systeem gebruiken bij het voeren van chats. Gelijktijdig met de ingebruikname van T5 Live Chat is het gehele T5-systeem opnieuw geïmplementeerd. Met behulp van Trinicom is er een hele nieuwe structuur neergezet, de kennisbank is opgeschoond en we zijn geüpgraded naar een hogere versie. Nu is alles weer zoals het hoort”, aldus Ooms.

Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: “Al jarenlang werken wij samen met TUI Nederland en het is goed om te zien dat zij met de implementatie van de T5 Live Chatmodule bij Arke.nl hun online klantcontact nog verder kunnen professionaliseren. Op dit moment wordt de T5 Live Chat aangeboden in één van de laatste stappen van het boekingsproces op de site. Wij zijn echter aan het kijken naar mogelijkheden om de chatoptie ook in eerdere fases te gaan aanbieden, waardoor het aantal chats nog verder zal toenemen.”

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 088 010 83 00 – E-mail: marketing@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten. Trinicom is een Nederlandse onderneming en richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar oplossing Trinicom 5 (T5™), bestaande uit de modules Web selfservice, E-mail response management, Live Chat, Call management, Chatbot en Brief-, fax- en baliecontact. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardoplossing is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter. Daarbij ligt de nadruk op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties tot haar klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albelli, Carglass, Cendris, Cheaptickets.nl, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, De Telefoongids/Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Thomas Cook en Univé verzekeringen. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Voor redactionele informatie
Influx PR, Hilde Mussche / Corrie Lalkens, Stoomwezenstraat 33, 7321 AE Apeldoorn, tel: 055 – 366 30 34, e-mail: trinicom@influx-pr.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht