Geplaatst door Doop

Twee platina AVA Digital Awards voor Doop Company

Doop Company is beloond met twee internationale platina prijzen door de AVA Digital Awards van 2022. De winnende cases vielen binnen de categorie ‘Web-Based Production | Creativity (Web Design)’. Eén voor het website design van WeCobot en één voor het online platform dat werd ontwikkeld voor TenCate Protective Fabrics. De laatste heeft de jury in het bijzonder verrast. Toen de internationale vakbeurs vanwege Corona geen doorgang kon vinden, stond TenCate voor de uitdaging een alternatief te ontwikkelen voor de internationale introductie van nieuwe duurzame weefsels. Een actueel en complex vraagstuk waar Doop een buitengewoon efficiënte oplossing voor vond.

AVA Digital Awards

AVA Digital Awards is een internationale competitie die het werk beoordeelt van creatieve professionals op basis van concept, proces, design en web-based oplossingen voor communicatievraagstukken. De AVA Digital Awards worden georganiseerd en beoordeeld door de Association of Marketing and Communication Professionals (AMCP) in Canada. Deze jury beoordeelt bedrijven en personen met creatief talent wiens werk als best practice dient voor de sector. Bureaus kunnen gehonoreerd worden met platina of goud. Dit jaar werden 2.500 bureaus beoordeeld en Doop was met 2 cases één van de gelukkige winnaars met een platina award.

De winnende cases

De prijzen zijn niet alleen voor Doop een grote erkenning, maar ook voor de opdrachtgevers die met dit vraagstuk bij Doop aanklopten. Eén van deze bedrijven is TenCate Protective Fabrics. Door Corona kon TenCate Protective Fabrics haar duurzame innovaties niet introduceren op internationale vakbeurzen en vroeg daarom Doop een internationale digitale lancering te ontwikkelen voor het product Tecapro® Ecogreen. Tecapro® Ecogreen is een beschermend doek dat is ontwikkeld voor de productie van beschermende kleding. Het product is comfortabel, biedt geen compromis op veiligheid en geeft de laagst mogelijke ecologische voetafdruk. Tecapro® Ecogreen is het eerste duurzame doek dat op de markt is gebracht, zonder concessies op comfort en veiligheid.

“Ons doel met dit platform was tweeledig; naast het eerder genoemde aspect om via een digitaal platform innovaties op de markt te introduceren was misschien nog wel veel belangrijker; een andere manier van producten introduceren. Wij produceren namelijk een halffabricaat en richten ons in onze marktbenadering sterk op de eindgebruiker. Echter die eindgebruiker koopt en draagt kleding en niet een doek. En dus zochten we naar een manier om onze klanten (confectioneurs) te betrekken bij onze innovaties en samen met hen nieuwe kledingcollecties te lanceren op basis van ons nieuwe doek.

Voor onze markt was dit een totaal nieuw concept waar vele klanten uitermate enthousiast op hebben gereageerd. Door deze aanpak zijn we ook in staat geweest om onze time-to-market te verkorten. Dit was mogelijk door het commitment dat we kregen van onze launching partners om het doek meteen toe te passen in een nieuwe collectie.” Aldus, Marcel Willems, VP Global Industrial Safety, TenCate Protective Fabrics.

Samen succes vieren

Het concept en het platform vraagt om een intensieve samenwerking tussen opdrachtgever en bureau. Voor Doop een geslaagde eerste case, omdat TenCate Protective Fabrics afgelopen jaar haar overstap maakte naar Doop als nieuwe partner voor al haar communicatievraagstukken en online oplossingen. Het binnenslepen van deze award is een kroon op het harde werken en om deze bijzondere erkenning samen te vieren, besloot Doop haar opdrachtgever in het zonnetje te zetten met taart, champagne en de gewonnen award.