Industry Wire

Geplaatst door Twelve

Twelve introduceert slimme pinkassa

Specialist in slimme betaaloplossingen, Twelve, introduceert een innovatieve pinkassa: een kassa en pinautomaat in één. Twelve’s betaaloplossingen zijn gebruiksvriendelijk en speciaal ontwikkeld voor veel transacties in een korte periode. Voor haar nieuwste product is de kassasoftware geïntegreerd in een pinautomaat, dit bestond niet eerder in Nederland. Afrekenen gaat nu nog sneller en eenvoudiger en dat maakt de pinkassa gewild bij sportverenigingen, horeca, evenementen en stadions. 

De pinkassa is een kassa en PIN in één voor mobiel gebruik. Dankzij de simpele indeling kan iedereen er moeiteloos mee werken. Het apparaat geeft ondernemers, werknemers en vrijwilligers – in tegenstelling tot een klassieke pinautomaat – inzicht in welke producten op de rekening staan. De 2-in-1 oplossing met productregistratie specificeert de inkomsten en verkleint de kans op rekenfouten. Daarnaast geeft de pinkassa real time inzicht in de voorraad en geldstromen, wat zorgt voor betere marges. Medewerkers hoeven niet meer met twee verschillende apparaten rond te lopen om gasten van het begin tot eind te helpen. Zij kunnen producten aanslaan en gasten laten pinnen op één apparaat. Consumenten worden zo sneller geholpen, kunnen meekijken met hun bestelling en daarna direct (contactloos) pinnen.

Innovatief en slim

Met betaalsystemen in ruim 2.500 sportkantines, 16 stadions en op meer dan 200 evenementen is Twelve marktleider in deze branches. Twelve focust op gebruiksgemak en ontwikkelde samen met hun partner Ingenico het nieuwe product. De slimme software van Twelve werd voor de pinkassa gecombineerd met de hardware van het toonaangevende bedrijf in probleemloos betalen .

CEO Pieter de Jong van Twelve: “In eerste instantie was het idee om op een bestaande kassa speciale pin software te schrijven, maar dat bleek lastig te zijn door de strenge regelgeving en licenties voor pinautomaten”. Het proces omdraaien bleek wel mogelijk en de kassasoftware werd geïntegreerd in een pinautomaat. De snel veranderende markt van betaaloplossingen dwingt Twelve constant na te denken over het optimaliseren van haar diensten. “Onze ambitie is om marktleider in de sport te blijven en in de horeca hier naartoe te groeien. Innoveren staat daarom hoog in het vaandel en ondanks de stijgende verkoop van onze huidige betaalsystemen, blijven we op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden”, aldus de Jong.

Europese groei

Deze innovatieve geest werpt zijn vruchten af. Twelve is in vijf jaar tijd verdriedubbeld in fte’s en blijft groeien. Zo maakte Twelve eind oktober bekend Quarto, leverancier van betaaloplossingen, over te hebben genomen. Hierdoor breidt ze haar diensten nog verder uit en levert ze ook betaaloplossingen aan catering- en zorgbedrijven. Met de overname werd Twelve in één klap twee keer zo groot. Daarnaast rolt Twelve op dit moment haar betaaloplossingen in Europa uit. Naast Nederland voorziet Twelve ook locaties in België en Spanje van haar cashless betaaloplossing. Zo heeft duurzaam dance festival DGTL in Barcelona onlangs gebruik gemaakt van Twelve’s slimme software.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht