Geplaatst door Uber

Uber zet in op betere ervaring van chauffeurs

Amsterdam, 30 oktober 2017 Uber voert een reeks aanpassingen door in de app voor chauffeurs om de algehele ervaring voor chauffeurs, die met de Uber app rijden, te verbeteren. Deze wijzigingen zijn gebaseerd op feedback die Uber de afgelopen periode van de chauffeurs heeft ontvangen. Daarnaast slaan Uber en online pensioenbank Brand New Day de handen ineen om pensioenopbouw voor chauffeurs die rijden met de Uber app te faciliteren.

Verbeteringen Uber app voor chauffeurs
In de komende weken worden verschillende verbeteringen in de Uber app doorgevoerd:

• Bescherming van de rating: Soms geven passagiers chauffeurs een lage beoordeling op basis van de ervaring met de app. Deze beoordelingen tellen vanaf nu niet langer mee in de totale waardering van de chauffeur, omdat zij hier geen directe invloed op hebben.
  • Vergoeding voor wachttijd: Als chauffeurs langer dan twee minuten op de passagier moeten wachten, dan krijgen zij voortaan een vergoeding van de passagier.
  • Kortere annuleringstijd: Chauffeurs ontvangen een vergoeding als de passagier na twee minuten annuleert nadat de rit bevestigd is. Voorheen was dit na vijf minuten.
  • Lange rit notificatie: Als een passagier een lange rit aanvraagt (45 minuten of langer), zal dit worden weergegeven voordat de chauffeur de rit accepteert zodat de chauffeur niet voor verrassingen komt te staan.

“We zijn blij dat we deze functionaliteiten kunnen aanbieden om de ervaring van de chauffeurs met de app te verbeteren,” zegt Thijs Emondts, General Manager Uber Nederland. “Maar dit is slechts het begin. De komende maanden komen we met meer verbeteringen in de app en met meer lokale initiatieven om onze relatie met chauffeurs te verbeteren.”

Pensioenopbouw chauffeurs
Nederlandse chauffeurs gaven eerder dit jaar aan dat de mogelijkheid om een goed pensioen op te bouwen als zelfstandig ondernemer een belangrijke onvervulde behoefte was. De chauffeurs die rijden met de Uber app zijn namelijk zelfstandig en daarom zelf verantwoordelijk voor het regelen van hun eigen pensioen. Dankzij de samenwerking met Brand New Day wordt het voor chauffeurs gemakkelijker om een ZZP-pensioen op te bouwen. Chauffeurs kunnen een gratis telefonisch informatiegesprek aanvragen en betalen geen afsluitkosten voor de rekening.

“Voor ZZP-ers is het erg belangrijk dat ze zelf pensioen opbouwen en daarom zijn wij verheugd over deze samenwerking met Uber,” zegt Joost Tieland van Brand New Day. Op dit moment hebben wij zo’n 220.000 klanten die vermogen voor hun pensioen opbouwen bij ons en veel van deze klanten zijn ZZP-ers. Die kiezen vooral voor Brand New Day om de lage kosten en de grote mate van flexibiliteit. Zo is onze rekening volledig online af te sluiten en bepalen ZZP-ers zelf of én hoeveel ze inleggen. Vooral dit laatste is voor ZZPers met een variabel inkomen een erg interessant voordeel.”

Uber heeft reeds een samenwerking met BP Nederland waardoor chauffeurs die rijden met de app een speciale BP-tankpas kunnen krijgen die geaccepteerd wordt bij meer dan 750 BP, Argos en Texaco stations.