Geplaatst door Ubideo

Ubideo levert live mozaïek beeld van SAIL Amsterdam 2015

De komst van de eerste schepen in de IJhaven heeft dinsdag de start ingeluid van SAIL Amsterdam 2015, een van de grootste nautische evenementen van de wereld. Met een recordaantal van 600 schepen die afmeren in en rond de IJhaven van de hoofdstad is het een bijzondere editie. De Amsterdamse startup Ubideo maakt SAIL Amsterdam dit jaar nog specialer door niet alleen de bezoekers, maar de hele wereld live te laten genieten van het evenement-vanuit elke denkbare locatie en op elk moment.

De honderdduizenden bezoekers van SAIL kunnen via de Ubideo app live beelden van het evenement delen met de rest van de wereld. Andere bezoekers, maar ook geïnteresseerden aan de andere kant van de wereld, kunnen via de app een live stream aanvragen van een specifieke locatie of een bijzonder schip. De vele live gestreamde beelden van Ubideo-gebruikers leveren een niet eerder vertoond ‘mozaïekbeeld’ van het evenement op.

Dankzij Ubideo zullen gezinnen en jongeren die deelnemen aan de activiteiten op het Zeeheldeneiland en de daar afgemeerde driemaster Etoile du Roy hun onvergetelijke ervaringen via de Ubideo-app kunnen delen met familie en vrienden. De “Optimist on Tour” activiteiten, waarbij kinderen kennismaken met zeilen en andere watersporten, zullen ongetwijfeld vrolijke beelden opleveren. Terwijl het Telegraaf Viewpoint een panoramisch uitzicht biedt over het hele SAIL-terrein, maken beelden van Ubideo-gebruikers het mogelijk om SAIL te beleven vanuit het gezichtspunt van de duizenden bezoekers en in te schakelen op een specifieke locatie of op een speciaal moment.

“Het is natuurlijk fantastische promotie voor Amsterdam en Nederland dat een event als SAIL nu wereldwijd kan worden uitgezonden en bekeken via een app voor en door de bezoekers”,stelt Charel van Dam, Manager Digital Media van Amsterdam Marketing. Gerald Been, CEO van Ubideo: “Met Ubideo maken wij het mogelijk gebruikers van de app interessante en mooie momenten met elkaar te laten delen. Zo kun je contacten leggen met gelijkgestemden en de relatie met de mensen die je dierbaar zijn versterken.”

Naast Amsterdam Marketing zal ook KPN het initiatief actief steunen om de collectieve live-reportages over SAIL 2015 mogelijk te maken. De beelden zullen worden uitgezonden op de websites en social media-kanalen als Facebook van I amsterdam, KPN en Ubideo.

Voor Ubideo zijn de live reportages voor en door bezoekers tijdens de SAIL de derde pilot in korte tijd. De live-verslagen van de Grand Départ van de Tour de France (NOS) en de Canal Parade van de Gay Pride Amsterdam (Amsterdam Marketing) zorgden eerder dit jaar voor positieve aandacht. De startup heeft de smaak te pakken en is nu in gesprek met verschillende investeerders over verdere opschaling. Hierbij wil Ubideo zich in de eerste fase vooral richten op het live verslaan van sport, nieuws en evenementen.