Geplaatst door SRC System Integrators BV

Unidek BV selecteert SRC System Integrators voor EDI/B2B integratie

De uitwisseling van elektronische berichten was voor Unidek niet nieuw. De aanleiding voor Unidek om met elektronisch zakendoen te beginnen kwam jaren geleden door een vraag van een klant. Onlangs was er een vraag om XML berichten uit te wisselen. Toen heeft Unidek opnieuw naar de EDI/B2B omgeving gekeken en geconstateerd dat de software die zij gebruikte gedateerd was. Unidek zocht een duurzame B2B/EDI gateway alsmede een nieuwe leverancier om de gateway te implementeren. Een projectmatige aanpak, ervaring in de branche en kennis van het backoffice systeem Axapta waren vereisten.

Unidek heeft voor SRC gekozen. SRC is bekend bij de klanten van Unidek en de bouwwereld. Bovendien is SRC betrokken bij belangrijke initiatieven zoals “S@les in de bouw” die het verbeteren van de processen tussen bedrijven die werkzaam zijn in, leveren aan of afnemer zijn van de bouwbranche als doel heeft. Adri Donkers, IT Manager bij Unidek, ziet de rol van SRC als volgt: “De samenwerking met SRC is goed te noemen. Vooral het feit dat ze goede kennis hebben van onze branche is een pré. Verder kan SRC ons helpen in de uitdaging die nog voor ons ligt op het gebied van klantspecifieke berichten”.

Door het vervangen van de oude batchgewijze oplossing door de directe B2B/EDI gateway realiseert Unidek een veel snellere doorlooptijd. Processen worden hierdoor nagenoeg interactief afgehandeld wat snel reageren mogelijk maakt. Unidek staat voor groen en duurzaamheid. Een goede B2B/EDI oplossing draagt hier zeker aan bij. Bij Unidek constateert men nu al een afname van de papierstroom ten gunste van het elektronisch berichtenverkeer.