Geplaatst door 1001beamers

Uniek Online verhuurformule gelanceerd

Het unieke van 1001beamers is de bestelprocedure. De potentiële huurder kan onmiddellijk zien of de apparatuur voorradig is voor levering. Ook kan men direct afrekenen via Ideal, creditcard of pin-betaling aan huis. Nieuw is dat de apparatuur naast het zelf ophalen en terugbrengen nu ook aan huis afgeleverd en weer opgehaald kan worden op door de huurder aangegeven tijdstippen. Het is zelfs mogelijk om een ander ophaaladres te kiezen dan het bezorgadres.

Directe terugkoppeling aan de huurder
In tegenstelling tot de meeste andere verhuursites waarbij je eerst op een terugkoppeling van de verhuurder moet wachten, geeft 1001beamers direct inzicht (directe feedback) in de beschikbaarheid. Je weet dus op het moment dat je de bestelling gaat doen waar je als huurder aan toe bent: “de gekozen apparatuur en eventuele accessoires kunnen geleverd worden op het door jou gewenste tijdstip.”

Vervolgens verloopt de bestelprocedure hetzelfde als bij iedere andere webshop, alleen is bij 1001beamers het bekende winkelmandje vervangen door het meer toepasselijke “verhuurmandje”. Er zijn uiteraard wel iets meer gegevens nodig om de bestelling af te ronden zoals: huurperiode, dagdeel van levering en ophalen, afleverlocatie en eventueel een afwijkend adres voor ophalen en dit is allemaal zo gebruiksvriendelijk en overzichtelijk mogelijk gemaakt .

Het verhuurproces kent veel obstakels die opgelost moesten worden
“Wij hebben heel lang over het verhuurproces nagedacht met de ontwikkelaars om dit zo perfect mogelijk online toe te passen. Dit heeft ook echt de nodige hersens doen kraken met een unieke verhuurformule tot gevolg. Je moet bij het verhuren van spullen met zo veel meer dingen rekening houden dan bij bijvoorbeeld een gewone webshop; je komt een hoop obstakels tegen in het gehele proces die je allemaal moet oplossen. Je moet bijvoorbeeld rekening houden met het feit dat de bestelling ook weer opgehaald moet worden, met de tijden die je afspreekt en ook nog eens met de voorwaarden van de transporteur” ;aldus Niels Duijvestijn; Directeur van Online Rental Shops waaronder 1001beamers valt.

Groter bereik door afleverservice
1001beamers is 2,5 jaar geleden opgezet als verhuursite van beamers op basis van zelf ophalen en terugbrengen. Deze optie van zelf ophalen en terugbrengen door de huurder blijft binnen de nieuwe opzet gewoon bestaan. Na een klantenonderzoek is gebleken dat 40% van de klanten binnen een straal van 20km van een van de distributiecentra –Amsterdam, Utrecht en Den Haag er de voorkeur aan geven om de apparatuur zelf op te halen en weer terug te brengen.

Met de nieuwe verhuurformule kunnen nu ook huurders verder weg bediend worden. Met andere woorden de service van 1001beamers valt nu binnen het bereik van heel Nederland.

Toekomstige plannen en projecten
“Op dit moment werken we aan meerdere projecten die hetzelfde concept gaan volgen. We zien dat sinds de lancering van de vernieuwde website deze manier van online verhuren enorm aanslaat bij onze bezoekers. We krijgen veel reacties zoals: “wat werkt dit makkelijk” en “is dat allemaal mogelijk via de site?”. Zo merken we ook dat veel mensen dit dus nog niet gewend zijn en dat wij hiermee aan het pionieren zijn. We krijgen veel waardevolle feedback die wij meenemen in toekomstige updates en nieuwe projecten.”

“We voeren interessante gesprekken met mogelijke partners en investeerders die graag met ons willen samen werken. Kortom er gaan nog hele leuke projecten volgen en we gaan nog veel leuke dingen doen.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Niels Duijvestijn via info@1001beamers.nl of via 020-7749260