Industry Wire

Geplaatst door Criteo

Vaderdag: drie tips voor een last-minute-sales-boost

Amsterdam, 16 juni 2016 – Overal ter wereld wonen vaders en Vaderdag wordt wereldwijd gevierd. Hoewel de datum waarop we de vaders in het zonnetje zetten, per jaar verschilt, is het doel van deze dag overal hetzelfde: onze vaders laten weten dat we om hen geven. Maar wat betekent een feestdag als deze voor je sales? Criteo geeft drie tips voor een optimale boost.

1. Promoot de juiste producten
Bloemen, gepersonaliseerde cadeautjes – zoals mokken en T-shirts – en sportartikelen zijn het populairst in de periode van Vaderdag. Volgens data van Criteo verhoogde in de week vóór Vaderdag in 2015 in Nederland de sales van bloemen en gepersonaliseerde cadeautjes met zestig procent, en die van sportartikelen met 27 procent. Zorg er daarom voor dat deze producten goed opvallen. Zet ze bijvoorbeeld tijdelijk op de homepage van je website of gebruik hiervoor banners die in het oog springen.

2. Focus je marketing/reclame-inspanningen op het juiste moment
De meeste mensen beginnen op tijd met het zoeken van het perfecte vaderdagcadeautje. In Nederland startten mensen hun zoektocht naar cadeaus in 2015 al drie weken vóór de feestdag, en zagen we de traffic met name toenemen in de week van Vaderdag. Belangrijk is dus om je marketing- en advertisinginspanningen aan te passen op de oriëntatiefase en de aankoopfase van deze klanten. Dat betekent dat jouw vaderdaggerelateerde producten al ongeveer een maand van tevoren onder de aandacht moeten komen van de (online)klant. Op die manier weet men waar men terechtkan op het moment dat men daadwerkelijk tot aankoop overgaat. Bij jou, dus.

3. Adverteer vlak vóór het piekpunt
Helaas is niet iedereen even georganiseerd. Doordat Vaderdag in Nederland altijd op zondag valt, is donderdag voor de meeste consumenten de laatste dag om onlineaankopen te doen – de cadeaus worden dan immers nog zeker weten op tijd geleverd. Elk jaar weer blijkt dat de donderdag een omkeerpunt is en er een piek plaatsvindt in de onlinesales van vaderdagcadeaus. Zorg ervoor dat je hierop inspeelt nog voordat iedereen zijn of haar cadeau al in huis heeft: na donderdag leveren advertenties voor vaderdagartikelen aanzienlijk minder op. Vandaag is daarom de laatste dag voor jouw last-minute-sales-boost!

# # #

Over Criteo
Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Op 31 december 2015 had Criteo meer dan tweeduizend medewerkers in 31 kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd meer dan elfduizend adverteerders en heeft het directe relaties met bijna zestienduizend uitgevers. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht