Geplaatst door Infor

VDL Enabling Technologies Group kiest Infor voor modernisering ERP

Utrecht, 11 januari 2022 – Infor ®, de industry cloud company, kondigt aan dat VDL Enabling Technologies Group (ETG) uit Eindhoven de Infor CloudSuite Industrial Enterprise inzet voor de modernisering van haar Baan ERP-oplossing. Infor ondersteunt VDL ETG met deze stap naar de cloud en de realisatie van hun ‘digitale fabriek’ visie.

VDL ETG gaat de CloudSuite Industrial Enterprise van Infor gebruiken voor uitrol van ERP in dit high-tech cluster van VDL Groep. VDL ETG is onder meer verantwoordelijk voor het produceren van modules van microchipmachines voor klanten in de semiconductor industrie. Door deze stap worden de kernproductieprocessen, de financiële- en bedrijfsadministratie en diverse andere onderdelen naar de cloud gebracht. Met de implementatie van Infor’s cloud enterprise resource planning (ERP) oplossing wordt de beoogde digitale transformatie, verdergaande automatisering van processen en verbeterde, real-time informatievoorziening vormgegeven. Hiermee verwacht VDL ETG de productiekwaliteit, de efficiëntie en de schaalbaarheid van operationele processen te optimaliseren.

De inzet van CloudSuite is noodzakelijk omdat er veel en snelle ontwikkelingen zijn op het gebied van de fabricage van semiconductor equipment, die bovendien vaak gepaard gaan met complexe configuraties. Daarnaast stijgt de vraag naar chips nog altijd explosief. De oplossing van Infor zorgt voor een verbetering van het productieproces, verhoging van de efficiency en reduceert risico’s in de toeleveringsketen door verbeterde zichtbaarheid en controle. Infor maakt het mogelijk om de ERP-omgeving te moderniseren en alle kernonderdelen in het productieproces van VDL ETG binnen één geïntegreerde architectuur vorm te geven. Dit faciliteert de ‘digitale fabriek’ visie van VDL ETG. De implementatie van de CloudSuite zal worden uitgevoerd in samenwerking met implementatie partner Merino Consulting Services.

Minimaal risico, maximale mogelijkheden
Charel van Hoof, digital transformation executive bij VDL ETG, zegt over de keuze voor Infor: “Wij werkten met een Baan-systeem. Omdat Baan is opgegaan in Infor en Infor een goede aansluiting biedt op onze business processen, was de keuze logisch en we konden zo een big-bang-overstap vermijden. We stappen ‘horizontaal’ over zodat voor mensen de processen en bijvoorbeeld codenummers herkenbaar blijven. Dus digitale transformatie in telkens kleine, overzichtelijke delen van onze systemen. Voor ons is het grote voordeel dat veel features in Infor’s CloudSuite zijn geïntegreerd. Vroeger hebben we veel deelapplicaties zelf ontwikkeld. Dat is nu niet meer nodig. Minimaal change management en dus minimaal risico, maar maximale features en mogelijkheden.”

Groei en schaalbaarheid
Hein Kivits, Infor’s countrymanager voor de Benelux zegt: “Onze CloudSuite is bijzonder geschikt voor de inzet bij VDL ETG omdat deze CloudSuite juist bedoeld is om dit soort high-tech industriële bedrijven te faciliteren bij hun digitale transformatie en het verbeteren van hun business-processen. Het maakt groei en schaalbaarheid mogelijk en faciliteert continue innovatie, hetgeen belangrijk is voor de toekomstbestendigheid van bedrijven als VDL ETG, in een markt waarin veel gebeurt. De rijke standaardfunctionaliteit van de oplossing in combinatie met de ontzorging die Infor’s software-as-a-service CloudSuite biedt, maakt dat VDL ETG zich primair kan richten op hun beoogde businesstransformatie en het efficiënter maken van operationele processen.”

Infor CloudSuite Industrial Enterprise
Infor CloudSuite Industrial Enterprise is een moderne ERP-oplossing die speciaal is ontwikkeld voor industriële fabrikanten om bedrijfsprocessen efficiënter en productiever te maken. De software biedt diepgaande, bewezen mogelijkheden om bedrijven te helpen aan de eisen van de klant te voldoen, de productiviteit van medewerkers op peil te houden en producten zo snel mogelijk op de markt te brengen.
CloudSuite Industrial Enterprise wordt geleverd als software-as-a-service in de cloud en biedt naast best practice industrie functionaliteit ook voordelen op het gebied van onder meer kostenefficiëntie en schaalbaarheid, state-of-the-art beveiliging en continue innovatie, waarmee kostbare ERP-upgrades tot het verleden behoren.

Kom meer te weten over Infor CloudSuite Industrial Enterprise: https://www.infor.com/products/cloudsuite-industrial-enterprise

Einde persbericht