VENCO D’ROPT VERRASSENDE INNOVATIE IN DE MARKT

Kiezen tussen drop en chocolade hoeft vanaf vandaag niet meer. Venco introduceert Choco D’rop: een verrassende combinatie van oer-Hollandse Venco drop met een dikke laag exclusieve chocolade. Met de lancering van het baanbrekende concept d’ropt Venco letterlijk en figuurlijk vernieuwing in de dropcategorie. Om de consument nieuwsgierig te maken naar de onbekende smaaksensatie, kiest Venco voor een grootschalige 360’ campagne. Een nieuwe tv-commercial, digital out-of-home, online video, social media, megascreens, retailer magazines, influencer samenwerkingen en ondersteuning op de winkelvloer vormen onderdeel van het uitgebreide support plan voor Venco Choco D’rop. De nieuwe spot is te zien vanaf 15 maart.
BESTE VAN BEIDE WERELDEN
De tv-commercial toont ons een chocolatier die met precisie werkt aan een chocolade creatie, wanneer hij abrupt gestoord wordt om een nieuw product te proeven: Venco Choco D’rop. Tijdens het proeven zie je de sensorische beleving van de choco-drop combinatie: met de Nederlandse Venco drop in het hart, omhuld met een dikke laag chocolade. Na het doorbijten van de Choco D’rop transformeert de chocolatier tot typische Nederlander Ruben van der Meer, die heel blij en verrast is een dropje in het midden van het product te vinden. Vervolgens transformeert Ruben terug tot de chocolatier die op zijn beurt blij verrast is door de smaak: hij lust nog wel zo’n heerlijke Choco D’rop!
OVERDADIG GENIETEN, OP Z’N HOLLANDS
Evelien Magnin, Marketing Manager Enjoyment bij Cloetta Holland: “De introductie van Choco D’rop geeft de relatief behoudende dropcategorie een flinke impuls én een gouden randje. Als marktleider binnen de dropmarkt vonden we het onze rol om te innoveren en onze heerlijk Hollandse drop naar de indulgence wereld van chocolade te brengen. Met de campagne willen we de consument enerzijds triggeren, en anderzijds meenemen in de uitleg wat het product precies is. De combinatie van drop en chocola, twee genietproducten, is verrassend lekker, en dat mag iedereen weten!”
DIT IS VENCO CHOCO D’ROP
Het hart van Hollandse Venco D’rop wordt omhuld met een dikke laag kwaliteitschocolade (Rainforest Alliance gecertificeerd) en een smaakvolle topping voor extra variatie. Venco Choco D’rop is er in 5 smaken: Melk, Puur, Wit Salmiak, Melk Anijs en Puur Zout.
CREDITS CAMPAGNE VENCO CHOCO D’ROP
Klant: Cloetta Holland BV/Venco
Eindverantwoordelijke klant: Evelien Magnin, Maaike Maagdenberg
Bureau: Alfred International
Strategie: Paul van Kuilenburg
Account: Mark de Leeuw, Naomi Bogers
Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven
Agency Producer: Lieke Noordink
Productiemaatschappij: Freddy
Regisseur: Michiel ten Horn
Producer: Pum Buisman & Nienke van Voorst
D.O.P.: Joris Kerbosch
Art: Wilbert van Dorp
Editor: Pim van der Plas (MRTN)
Online: Ton Habraken
Grading: De Grot
Sounddesign: Michiel Mullink, Piet Jan de Bel
Animatie: The Ambassadors
PR: HappyLife PR
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.