Vente-Exclusive.com verkozen tot Logistieke Webshop van het Jaar

Brussel, 18 september 2014 – Nadat Vente-Exclusive.com dit voorjaar al de Award van Beste Webshop van België won, is de populaire webshop weer in de prijzen gevallen. Vente-Exclusive.com won in het Nederlandse Bussum de Benelux Award Logistieke Webshop van het jaar 2014. De vakjury waardeerde vooral de verrassende manier waarop Vente-Exclusive.com op een “niet alledaagse, maar heel succesvolle manier” haar logistieke processen voortdurend blijft aanpassen en innoveren. Naast de juryprijs, sleepte Vente-Exclusive.com ook de publieksprijs in de wacht en liet daarmee de twee andere finalisten, Coolblue en Hellofresh, achter zich.
De Benelux award “Logistieke Webshop van het Jaar” zet het belang van logistiek voor e-commerce in de schijnwerper. Gisteren werd de award voor de derde keer uitgereikt aan een webshop die zich in het afgelopen jaar heeft onderscheiden door een uitmuntende logistiek. De drie finalisten die om de titel streden waren Vente-Exclusive.com, Coolblue en HelloFresh.
Vente-Exclusive.com werd zowel door het grote publiek als door de vakjury uitgeroepen als grote winnaar. “We zijn natuurlijk heel erg blij met deze erkenning, het is een fantastisch compliment voor ons hele team,” zegt Peter Grypdonck, CEO van Vente-Exclusive.com. “Omdat we een specifieke, a-typische manier van werken hebben, kunnen wij onze klanten hoge kortingen aanbieden, wat wel resulteert in langere levertijden dan die van de meeste webshops. Toch slagen we er in om onze klanten een super ervaring te geven. Dat doen we onder andere door creatieve en innovatieve oplossingen te zoeken om onze logistieke processen te blijven verbeteren.”
Durven anders zijn
De manier waarop Vente-Exclusive.com met logistiek omgaat is, omwille van het business model van de webshop, zeer ongewoon en a-typisch in vergelijking met “klassieke” webshops. Waar heel wat webshops elkaar vandaag proberen te overtreffen met onder andere zondagsleveringen en gratis verzending, kiest Vente-Exclusive.com resoluut voor een andere aanpak. Door bewust niet te kiezen voor dure stockopslag, zorgt Vente-Exclusive.com er voor dat klanten blijvend genieten van hoge kortingen. De jury waardeerde de keuze van Vente-Exclusive.com om niet zo zeer te focussen op een snel leverproces, maar eerder op een efficient en duurzaam proces. Het feit dat Vente-Exclusive.com er enerzijds in slaagt de logistieke kosten te beheersen en anderzijds een hoge klantentevredenheid blijft bewaren, maakte indruk op de jury.
Ook de klanten van Vente-Exclusive.com waarderen deze aanpak. Zij beloonden de webshop met de Publieksprijs. Eerder dit jaar bekroonden ze Vente-Exclusive.com ook al met de Award van Beste Webshop van België.
De vakjury waardeerde vooral de verrassende manier waarop Vente-Exclusive.com op een “niet alledaagse, maar heel succesvolle manier” haar logistieke processen voortdurend blijft aanpassen en innoveren. Naast de juryprijs, sleepte Vente-Exclusive.com ook de publieksprijs in de wacht en liet daarmee de twee andere finalisten, Coolblue en Hellofresh, achter zich.
De Benelux award “Logistieke Webshop van het Jaar” zet het belang van logistiek voor e-commerce in de schijnwerper. Gisteren werd de award voor de derde keer uitgereikt aan een webshop die zich in het afgelopen jaar heeft onderscheiden door een uitmuntende logistiek. De drie finalisten die om de titel streden waren Vente-Exclusive.com, Coolblue en HelloFresh.
Vente-Exclusive.com werd zowel door het grote publiek als door de vakjury uitgeroepen als grote winnaar. “We zijn natuurlijk heel erg blij met deze erkenning, het is een fantastisch compliment voor ons hele team,” zegt Peter Grypdonck, CEO van Vente-Exclusive.com. “Omdat we een specifieke, a-typische manier van werken hebben, kunnen wij onze klanten hoge kortingen aanbieden, wat wel resulteert in langere levertijden dan die van de meeste webshops. Toch slagen we er in om onze klanten een super ervaring te geven. Dat doen we onder andere door creatieve en innovatieve oplossingen te zoeken om onze logistieke processen te blijven verbeteren.”
Durven anders zijn
De manier waarop Vente-Exclusive.com met logistiek omgaat is, omwille van het business model van de webshop, zeer ongewoon en a-typisch in vergelijking met “klassieke” webshops. Waar heel wat webshops elkaar vandaag proberen te overtreffen met onder andere zondagsleveringen en gratis verzending, kiest Vente-Exclusive.com resoluut voor een andere aanpak. Door bewust niet te kiezen voor dure stockopslag, zorgt Vente-Exclusive.com er voor dat klanten blijvend genieten van hoge kortingen. De jury waardeerde de keuze van Vente-Exclusive.com om niet zo zeer te focussen op een snel leverproces, maar eerder op een efficient en duurzaam proces. Het feit dat Vente-Exclusive.com er enerzijds in slaagt de logistieke kosten te beheersen en anderzijds een hoge klantentevredenheid blijft bewaren, maakte indruk op de jury.
Ook de klanten van Vente-Exclusive.com waarderen deze aanpak. Zij beloonden de webshop met de Publieksprijs. Eerder dit jaar bekroonden ze Vente-Exclusive.com ook al met de Award van Beste Webshop van België.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.