Industry Wire

Geplaatst door Verizon Business

Verizon Business helpt Burberry met wereldwijde voorstelling collectie

Toonaangevende winkels over de hele wereld kregen van de retailketen een live privevertoning van haar London Fashion Week show, via het Burberry Retail Theatre, een interactieve multimedia-ervaring die werd ondersteund door een speciaal voor deze gelegenheid ontwikkelde communicatie- en netwerkoplossing van Verizon. Met behulp van HD-videoschermen en baanbrekende surround sound-technologie stelde de virtuele modeshow klanten in staat om de collectie live te bewonderen. Daarnaast kregen klanten de mogelijkheid om mode-items aan te schaffen via een speciale Burberry iPad-toepassing.

Een wereldwijd Verizon Private IP netwerk met hoge doorvoercapaciteit bood een veilige omgeving om live en gecachede streaming van het gebeuren toe te staan. Geïntegreerde draadloze netwerkfuncties zorgden daarbij voor lokale interactiviteit, zoals real-time uploads naar weblogs, het downloaden van bestanden en de mogelijkheid om rechtstreeks vanuit de winkel mode-items aan te schaffen via internet of vanaf een iPad. Burberry kon naar behoefte capaciteit bijschakelen via het wereldwijde IP-netwerk van Verizon, dat de basis vormt voor het dagelijkse spraak- en gegevensverkeer van de modeketen en ondersteuning biedt voor al zijn online initiatieven.

“Het Burberry Retail Theatre ligt aan de basis van onze winkel groeistrategie,” aldus Angela Ahrendts, de CEO van Burberry. “Door samen met Verizon in deze uiterst geavanceerde technologie te investeren kunnen wij het merk Burberry dichter naar onze klanten brengen. Deze interactieve winkelinvestering biedt de mogelijkheid van duurzame groei. De impact van deze innovatieve digitale evenementen zullen nog lang voelbaar zijn.”

Blair Crump, de president Worldwide Sales van Verizon Business: “Burberry maakt gebruik van technologie om klanten zowel binnen onze winkels als op internet op een andere manier met zijn merk in contact te brengen. Het doel is daarbij om hen de ultieme interactieve en luxueuze consumentenervaring te bieden. Het Retail Theatre is een prachtig voorbeeld van de mogelijkheden die technologie biedt om de wereldwijde retailmarkt nieuw leven in te blazen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht