Industry Wire

Geplaatst door Verizon

Verizon identificeert de belangrijkste technologische trends voor 2014

Bedrijven gaan in 2014 een ongekende mate van controle krijgen op hun technologische omgeving, stelt Verizon Enterprise Solutions in haar lijst van belangrijkste technologische bedrijfstrends voor 2014. Het komende jaar gaat de nadruk vooral liggen op hoe bedrijven en overheidsinstellingen technologie inzetten om de klantervaring te verbeteren en innovatie mogelijk te maken.

De belangrijkste trends die volgens Verizon verandering gaan stimuleren bij bedrijven en overheden in 2014 zijn:

1. De individuele wensen en behoeften van de klant komen centraal te staan
Het vermogen om een klantervaring te bieden die naadloos aansluit op de persoonlijke wensen en behoeften groeit in 2014 in toenemende mate uit tot een onderscheidende factor. Bedrijven zullen zich toeleggen op contactmomenten met klanten via een geïntegreerde omnichannel aanpak– via online, mobiel, televisie en fysieke winkels. De klant zal zich gewaardeerd voelen bij elke stap in het aankoopproces en de hele ervaringscyclus. Deze geïntegreerde kanalen zijn van groot belang voor het aanboren van nieuwe afzetmogelijkheden. Ze bieden bedrijven de mogelijkheid om rechtstreeks op de vraag van het individu in te spelen en vertrouwde relaties op te bouwen om transacties te vereenvoudigen. De inzichten uit big data-analyses gaan nieuwe, gepersonaliseerde marketing kansen creëren die het customer engagement-model zullen veranderen en aanscherpen.

2. M2M ‘as a Service’ brengt de verbonden wereld dichterbij
De beschikbaarheid van het draadloze 4G LTE netwerk en Machine-to-Machine (M2M)-oplossingen ‘as a service’ – on demand, online en klaar voor gebruik – in combinatie met krachtige beveiliging maken een einde aan de obstakels die bedrijven er tot dusver van weerhielden om M2M volledig te omarmen. Door een beroep te doen op externe expertise zullen bedrijven de discussies over intelligente end-points snel kunnen veranderen in unieke inzichten, en unieke zakelijke kansen. Naarmate de adoptie van M2M toeneemt, kunnen fabrikanten, dealers en business partners het volle potentieel van nieuwe omzetkanalen volledig benutten en de operationele efficiëntie verhogen. Tegelijkertijd kunnen ze beter voorzien in de behoeften van hun klanten.

3. Het tekort aan beveiligingsexpertise dwingt tot herziening van beheer Cybersecurity
De aanhoudende gerichte aanvallen en breed in de pers uitgemeten beveiligingsincidenten zetten raden van bestuur aan tot een verhoging van de investeringen op het gebied van beveiliging in het komende jaar – en heroverwegen zij de traditionele aanpak van cybersecurity management. Nu steeds meer bedrijven inzetten op mobility, big data, cloud en broadcast-oplossingen overstijgt de complexiteit van effectieve cyberbeveiligingsprogramma’s de beschikbaarheid van expertise en het vermogen van de onderneming om dit zelf uit te voeren. Bedrijven moeten hybride cybersecurity-managementmodellen gaan ontwikkelen en uitvoeren, bestaande uit een combinatie van een flexibel team van eigen security-minded bedrijfsexperts met betrouwbare managed security diensten. Het inzetten van deze combinatie biedt mogelijkheden voor, met name, identity management, security analyses en cyberintelligentie, en governance, risk en compliance.

4. ICT wordt gedecentraliseerd
Bedrijven die nieuwe technologische trends volgen, zoals cloud computing, mobiliteit en M2M, merken dat ICT steeds meer gedecentraliseerd wordt. IT ligt aan de basis van elke bedrijfsfunctie. Als gevolg hiervan werkt IT nauwer samen met afzonderlijke business units bij het ontwikkelen van instrumenten voor een gestroomlijnd proces dat medewerkers en klanten meer mogelijkheden biedt. Directieleden, departementen en ondersteunende functies zullen steeds vaker de leiding nemen bij het inzetten en uitrollen van cloud vanwege de snelle implementatie, flexibiliteit, controle en kostenbesparingen die ze zien in cloud, maar ook vanwege de voordelen van big data analyse. IT zal geïntegreerd worden in de financiële prestatieplanning en de grenzen tussen de ICT-afdeling en de financiële afdeling zullen verder vervagen omdat technologie steeds meer wordt beschouwd als een waardevol bedrijfsmiddel dan een doel op zich.

5. Leveranciers vergroten de aantrekkingskracht van de cloud
In een wereld waar mobiel de norm is en rich media content de standaard, zal de cloud vanzelf de enige plek worden waar bedrijven grotere volumes van gegevens kunnen opslaan, opvragen en “on demand” analyseren. In 2014 wordt software en diensten toevoegen aan de cloud een belangrijk aandachtspunt voor cloud-leveranciers die klanten willen behouden en aantrekken. Geïntegreerde cloud oplossingen resulteren steeds meer mash-ups van vaste en mobiele netwerken; systemen, ideeën en oplossingen; mensen en dingen; intelligentie en informatie. Het leveren van systemen en instrumenten die deze gegevens omzetten in inzichten, in de cloud en “on demand”, gaat de klantervaring transformeren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht